dinsdag 26 oktober 2010

vangstberichten: maandag 25 oktober 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken op het strand van Ter Heijde en ik koop er nog 50 pieren bij in de hoop dat de wijting er al zit. De pieren beginnen in deze periode wat minder te worden van kwaliteit, ze worden rood en vormen zaad, de z.g.n. zaadpieren maar hopelijk is er nog een visje mee te vangen.

Er staat een n-wind van 4 bft, temperatuur 8 °C, een lekker zonnetje, hw HvH 16:57 uur, lw 22:06 uur en er staat een behoorlijke branding. Om 16:15 uur gaat de 1e hengel erin, gevlochten lijn 10\100 mm, onderlijn wapperlijntjes, haakje 8, gevuld met een pier\slikje, lood 175 gram ongeankerd, maar dat loopt al gauw het strand op en ik schakel over op 170 gram geankerd.

Veel verwacht ik er nog niet van, hooguit 1 of 2 botjes, want overdag zijn de vangsten nog niet overweldigend, maar het zonnetje is lekker en op het strand heb je even het gevoel er tussen uit te zijn. 17:38 uur zie ik een paar tikjes en ik draai een leuk botje het strand op. Om 18:00 uur zet ik m'n 2e hengel erbij, hoofdlijn 22\100 mm nylon, onderlijn wapperlijntjes haakje 6, dito lood, dito aas. Normaal gesproken vis ik de laatste tijd met onderlijntjes gemaakt met 2-way beads kraaltjes waarbij de haaklijn 2 kanten kan opschuiven, nu zit ik me af te vragen of dat wel zo verstandig is. Want stel nou dat de stroming zo heftig is dat de haaklijn de andere kant opschuift en het aas tegen de hoofdlijn drukt, lijkt me moeilijker voor de vis om het aas te pakken.

Dus heb ik weer een onderlijntje gemaakt  met crimpswivels zodat de haaklijn vast zit aan een oogje, dan blijft je aas in iedergeval wapperen.
Rond 20:00 uur als het al aardig donker is krijg ik een leuke aanbeet, als ik door de branding een rondvis zie aankomen denk ik, ha wijting! Maar nee, toch wel behoorlijk groot voor wijting. Als ik hem op het strand heb kijk ik even verbaasd, het is een maatse gul aan haakje f31\8 gevangen.



Een uur later komt die wijting er dan toch aan, een mooie maatse ook nog. Jammergenoeg blijft het bij 1, ze zitten er in iedergeval en het kan met de dag alleen nog maar beter worden. 21:24 uur volgt er nog een bot en 21:42 uur een mini gulletje (tor).



Om 22:00 uur begin ik op te ruimen. Nog even en dan is het weer leuk vissen vanaf het strand in de avond ;-)

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten