woensdag 14 april 2010

vangstberichten: dinsdag 13 april 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik weer mee, met de 3e avondcompetitiewedstrijd van Avicentra in Monster. Ik heb voor deze 3 uur duurende wedstrijd 75 kleine piertjes besteld, en heb nog een restantje slikken en diepvries mesheften. Er staat een harde n-wind van zo'n 5 bft, tempertuur 13 °C daalend naar 6 °C, hw HvH 15:19 uur, lw 23:46 uur. We worden weer keurig, snel met de platte kar weggebracht en om 19:30 uur, nadat er een signaal gegeven is, beginnen we te vissen met 22 deelnemers. Als steknummer heb ik 23 toegewezen gekregen en krijg hiermee een meetbeurt over de nummers 21 t\m 25, nummer 24 is er niet dus dat scheelt weer.
Ik heb wat extra piertjes besteld omdat ik verwacht dat er flink wat bot zal worden gevangen, gezien de afgelopen wedstrijd bij Vlugtenburg met "de Eurovissers"
Ik begin met een wapperlijntje van 2x35 cm en 1x 40 cm, haakje8 gevuld met 2 piertjes, piramidelood 160 gram, vooraan blijft het redelijk liggen maar als ik iets verder werp blijkt de stroming bijzonder heftig (waarschijnlijk omdat het morgen nieuwe maan is), ik verhoog naar 170 gram geankerd maar ook dat loopt weg, 190 gram geankerd en ook dat is niet te houden, ook zit er erg veel vuil in het water, rietstengels die aan je lijn en topoog blijven hangen.

Na 10 minuten draai ik binnen, niets eraan, aas nog intact, nog maar iets verder proberen dan. Ik sta voor een erg ondiepe zwin ((on)diepe kom paralel aan het strand), zodat ik deze makkelijk kan doorwaden  om te proberen het lood met aas achter de branding te deponeren.(Nog bedankt voor de tip Ed!). Bij de andere zie ik ook niets binnen komen, en dat valt een beetje tegen tov de afgelopen wedstrijd waarbij de bot massaal al na de 1e draai het strand opgetrokken werd.

Na enige tijd vangt m'n buurman links dan toch een bot van 28 cm. Zou het nu komen? Nee dus, ik probeer nog verschillende soorten onderlijnen met verschillende haak groottes, metalen afhoudertjes, plastic afhoudertjes, helemaal niets! M'n hoofdlijn vervang ik nog voor een spoeltje met 22\100 mm nylon met tapse voorslag omdat het door geschuurd is. Om 22:30 uur worden we weer uit ons lijden verlost, nadat het signaal gegeven is voor binnendraaien, kom ik muurvast te zitten en moet de boel kapot trekken. Jammer geen vis dit keer, of het nu de aanhoudende n-wind is die al een paar dagen waait, of de sterke stroming, ik weet het niet.

Zo zie je maar de ene dag is de andere niet! Razend snel worden we weer opgehaald door Leen met de trekker (nog bedankt Leen!) en de platte kar (die gasten zijn zo snel, dat iedereen met een dik kwartier weer bij de auto staat (zeker veel brandalarm oefeningen gehad?)

Uiteindelijk wordt Frans Ras 1e met 4 vissen (61 cm), 2e Martin van der Drift 3 vissen (41 cm) en 3e John Duijnisveld met 1 vis (28 cm). Mannen gefeliciteerd! Totaal worden er deze wedstrijd 16 vissen (271cm) gevangen met 22 vissers.

Vis greetz,

Willem

Uitslag in exel: http://willemgaatvissen.web-log.nl/introductie/files/Avicentraapril2010wedstrijd3.xls

Uitslag in pdf: http://web.archive.org/web/20100928012256/http://willemgaatvissen.web-log.nl/introductie/files/Avicentraapril2010wedstrijd3.pdf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten