zondag 18 april 2010

Ingezonden vangstbericht van: Boudewijn uit Zwijndrecht



Hoi Willem,

Zaterdag 17 april weer wezen vissen op mijn bekende stek, Manage Rozenbrug. Toen ik om 11.00 aankwam was het bijna laagwater, de wind in de rug en een mooi zonnetje. Wat wil een visser nog meer. Ik heb met stalenafhouders gevist. Het begon goed, binnen 5 min een doublet  en bij de volgende in gooi weer een mooie bot aan mijn datonahengel ongeveer 70 meter uit de kant.



Met de andere op ongeveer 100m niets. Het heeft ruim twee uur geduurd voor de volgende aan beet, een mooie fint van 38cm. Weer aan dezelfde hengel met een zager. Tien min. later weer een fint, weer 38cm, hoe is het mogelijk.



Uit eindelijk op mij andere hengel een grote klap en een mooi bot van 33cm. Deze kon geen keuze maken tussen een zager en een pier, dus heeft hij/zij beide gepakt. Mijn vrouw heeft de foto,s gemaakt. Al met al een leuke dag. Ingepakt om 15.45 omdat het water nauwelijks opkwam en mijn vrouw nog boodschappen moest doen. Ik zit nog met een vraag, is het een fint of een elft.



Ik heb het opgezocht op het internet, maar er nauwelijks wijzer van geworden. Wel heb ik een lekker belgisch recept gevonden.

De groetjes van Boudewijn uit Zwijndrecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten