woensdag 21 april 2010

vangstberichten: maandag 19 april 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen met het overgebleven aas van zaterdag, ik besluit het Noordzeekanaal weer eens aan te doen en na 3 kwartier rijden ben ik op de plek van bestemming, Oud Velsen. Er staat een no-wind van 2 a 3 bft, temperatuur 13 °C daalend naar 3 °C. 13:10 uur gaat de eerste hengel erin 22\100 mm nylon met een tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes van fluorcarbon, haakje 6, gevuld met een pier en een stukje zager, lood 175 gram ongeankerd. 25 minuten later volgt de tweede, gevlochtenlijn 10\100 mm, dito onderlijn, lood 150 gram geankerd, dito aas. Maar het valt een beetje tegen, geen stootje te zien, ik had toch nog wel wat aanbeten verwacht.

Als er op een gegeven moment een platte schuit aan komt varen, hou ik m'n hengel met gevlochten lijn en geankerd lood helemaal laag in de veronderstelling dat het schip er gewoon overheen vaart. Maar vette pech m'n gevlochten draad met geankerd lood wordt gewoon meegezogen en knapt af. En dat is de enige actie die ik daar krijg, ik zit bij mezelf te denken, je kan beter naar het strand van Ter Heijde gaan, liever 1 botje daar dan de hele middag geen stootje zien. Dus om 15:30 uur ruim ik op in de hoop de files voor te blijven.



Om 17:30 uur sta ik op het strand, de weg naar Ter Heijde is opgebroken dus ik kies voor strand opgang Molenslag. Omdat ik geen waadpak bij me heb, vis ik vanaf het strand. Ik vis weer relaxed, zonder beaasde reserve onderlijntjes en na de 1e draai zit er al gelijk een mini botje aan en ik hoor de stem van Maup achter me (in m'n hoofd) Foei ! Willem kleine vis! Maar ook al zijn het kleine botjes het blijft leuk om wat te vangen. En elke draai heb ik vis, het maakt niet uit of het de gevlochten lijn is met geankerd lood of de wapperlijntjes met 175 gram tommy lood.







Totaal vang ik deze sessie 15 vissen, 13 botjes en 2 meuntjes en om even over 21:00 uur ruim ik op en verlaat het strand met een tevreden gevoel.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten