zondag 5 juli 2009

vangstberichten: vrijdag 03 juli 2009

Vandaag ga ik na een lange werkdag toch nog even vissen op het strand van Ter Heijde, er staat een w-wind van 5 a 6 bft een temperatuur van 24 °C  daalend naar 16 °C en lw HvH om 18:40 uur, hw 01:26 uur op 04-07-09. Als aas heb ik kweekzagers en zeepieren bij me. Om 22:00 uur gaat de 1-e hengel erin met een paternoster van metalen afhouders met haakjes 6, gevuld met zagers, de 2-e volgt een half uurtje later met dito afhouders. Als lood gebruik ik 170 gram klaplood, maar dan nog loopt de lijn weg door de sterke stromig en/of vuil wat in het water zit (bossen zeewier en klonten schelpen die op de lijn gaan zitten en hem wegdrukt).

Om 22:40 uur draai ik een botje naar binnen en om 22:45 uur aan m'n andere hengel een behoorlijke doorbuiger, eerst denk ik nog dat er weer een bonk zeewier aanzit, maar dan voel ik duidelijk het gebonk van een grote vis aan de haak en ik sleep m'n eerste maatse zeebaars van dit jaar naar binnen van 67 cm, wat gelijk een nieuw pr-tje voor me is.

Ik ging eigenlijk voor de tong, maar een grote zeebaars is ook nooit weg, ik ben er in ieder geval blij mee. Om 00:30 uur volgt er nog een zeebaarsje van 30 cm, bij het onthaken pak ik hem alleen verkeerd beet en ik krijg een diepe snee in m'n vinger (wat zijn die stekels scherp!). De haak zit mooi voorin de lip en de vis zwemt weer vrolijk de noorzeee in. Regelmatig zie ik een doorbuiger maar het is allemaal vuil, 1x zit er zelfs een oester in. (jammergenoeg was de parel eruit).

Hierna is het niets meer, ondertussen blijkt dat Paul toch is gaan vissen en vlakbij een zeebaars van rond de 55 cm heeft gevangen. Om 03:10 uur begin ik op te ruimen, want morgen staat er weer een wedstrijd op het programma met "De Eurovissers".