vrijdag 31 juli 2009

vangstberichten: vrijdag 31 juli 2009

Vandaag ga ik weer eens vissen op het strand van Ter Heijde, er staat een z-wind van 3 bft die later zal gaan draaien naar een o-wind, temperatuur 14 °C, hw HvH om 23:45 uur, lw om 05:44 uur op 01-08-09. Als aas heb ik 2 ons kweekzagers en 1 portie zeepieren (50 stuks) en van maandag nog een restant "rotte zagers".

Ik begin om 21:00 uur met 1 hengel met afhouders, korte afhouders, haakje 6 gevuld met rotte zagers, ik zet de hengel in de standaard draai me om, wil m'n 2-e hengel optuigen maar m'n eerste hengel staat te klapperen en valt bijna uit z'n standaard. Als ik hem binnen draai staat ie behoorlijk krom en het binnen draaien gaat zwaar, ik weet hem over een zandbank te draaien maar jammergenoeg op 5 meter voor het strand floept ie er toch af.

Hierna is het een lange tijd niets meer, wat kleine aanbeten van krab en vuil op de lijn. Om 24:00 uur weer een paar klappen en ik draai een zeebaars van 37 cm naar binnen. 01:15 uur is het weer raak, ditmaal iets groter 53 cm.

Om 01:32 uur volgt er nog eentje van 33 cm, die weer terug mag. En om 02:09 uur nog een paling van 44 cm. M'n nieuwe lijn geeft toch problemen op het strand, door het schuuren tegen schelpen en dergelijke raakt de lijn verzwakt en raak ik 3 onderlijntjes + lood kwijt. Jammer genoeg geen tong gezien. Om even voor 03:30 uur ruim ik op en ga naar huis.