donderdag 23 september 2021

Zandmotorsessie woensdag 22 September 2021

 

Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een wzw wind van 3 bft met stoten van 4 bft, temperatuur 17 °C, met een lekker zonnetje. Om 13:55 uur werp ik in met de de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen ~ lange wapperlijnen, haak f314\8, gevuld met een zeepier, steekzager, kweekzager of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram ~ 150 gram geankerd ~ 197 gram piramidelood. Na tien minuten volgt de Vercelli heat leggering, top 160 gram, spoel met 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting. Lw HvH 12:30 uur (-28 cm), hw 16:40 uur (+127 cm), (± 155 cm).

In het begin is het niet veel regelmatig wordt het aas van de haken gevreten door aaseters. Om 14:52 uur zie ik een duidelijke doorbuiger op de Vercelli heat leggering en draai ik een mooi dik vechtend zeebaarsje het strand op, zo dat is één. 15:09 uur volgt er een tweede.


Vreemd genoeg is het "sponswier" bijna verdwenen in plaats hiervan zitten er weer plukken "apenhaar" op de lijn, maar het is vis baar. 15:51 uur een kleine pieterman, oppassen met van de haak af halen want de zwarte stekel is giftig. 16:38 uur krijg ik flinke doorbuigers op de Vercelli heat leggering en ik zeg tegen mezelf, zo dat is een grote.

Bij het binnen draaien krijg ik flinke weerstand, eenmaal in de "zwin" zie ik een grote zilveren vis heen en weer zwemmen, voorzichtig draai ik verder binnen en de top wordt een aantal malen doorgebogen, een "vechtertje". Uiteindelijk, moe gestreden draai ik hem het strand op, de tweede maatse zeebaars van dit jaar, met 54 wedstrijdcentimeters mag die er zijn.


17:15 uur een zeebaarsje, 17:28 uur een schar, net herfst en de wintervis dient zich aan.


18:51 uur komt er nog een botje bij.


Om 19:15 uur ruim ik op, niet super veel maar meer als afgelopen zondag met die oosten wind. Volop genoten, heerlijk weer en als kers op de taart een mooie maatse baars. Wat wil een mens nog meer?

Vis greetz,

Willem



Geen opmerkingen:

Een reactie posten