vrijdag 24 september 2021

Maasvlakte 2 (Mv2) sessie vrijdag 24 September 2021

 


Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Maasvlakte 2" slag 5, samen met korpsmaatje Paul van Boheemen er staat een zw wind van een dikke 6 bft, temperatuur 15 °C, zonnig. Om 14:30 uur werpen we in, ik met de de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haak f314\8 gevuld met een zeepier, steekzager, kweekzager, of een combinatie hiervan, tommy lood 180 gram ~ 170 gram geankerd. Na vijftien minuten volgt de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting. Lw HvH 14:05 uur (-34 cm), hw 17:54 uur (+132 cm), (± 166 cm).

Al snel blijkt het te barsten van het vuil, bij Paul knapt er een lijn door vast zitten. Ik kan met veel moeite nog twee keer binnen draaien. Het vuil bestaat uit helmgras, apenhaar en sponsvuil, alles bij elkaar.

De derde keer knapt m'n lijn van 25\100 mm door het vuil en bij m'n andere hengelstok ook. Ik zie nog net dat Paul z'n hengelstok door de zee wordt verzwolgen samen met z'n standaard. Omdat de bonken vuil aan de lijn trekken.

Ik slaak een kreet en gelukkig heeft ie um nog, de standaard zijn we even kwijt, maar met de terugslag van de golven zie ik hem, een sprintje en ook die is weer bovenwater.

Helaas is het totaal niet vis baar en binnen het uur ruimen we op en vertrekken naar huis. Soms zit het mee en vaak zit het tegen. Dit was zo'n dag.

Vis greetz,

Willem 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten