maandag 20 september 2021

9e Competitewedstrijd Ter Heijde aan zee zondag 19 September 2021

 

Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 9e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, en we vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een ozo wind van 3 bft, temperatuur 18 °C, met een lekker zonnetje. Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start vlakbij onder de kant  op zoek naar kleine vis met de Vercelli heat leggering, top 160 gram, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, flexi-metalen afhouders, haak f31\12 met een paar slikken eraan, tommy lood 80 ~ 140 gram, afwisselend voor ver met de Hiro Dream Surf, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haak f314\8, gevuld met een zeepier, steekzager, slik of een combinatie hiervan. Lw HvH 11:08 uur (-43 cm), hw 14:45 uur (+106 cm), (± 149 cm).

De zee is vlak met een oosten wind, meestal de ingrediënten voor een matige vangst, proberen maar. Onder de kant, weet ik geen visje te verleiden, het aas wordt er alleen afgevreten en soms zit er een garnaal of een wit krabbetje aan.    

M'n buurman rechts Ruud Hogevorst vangt een mooie bot van 33 cm. Op afstand weet ik om 09:44 uur een botje te vangen, blij dat ik van de "0" af ben want veel komt er niet uit. Ik wissel nog wat van afstanden en onderlijnen maar het wil maar niet lukken.


Rob de Blois links van me scoort ook een bot van 29 cm. En ik "knal" me lijn met aas ver weg, met "slepend" vissen, een stuk binnendraaien even laten liggen en dan weer een stuk binnen draaien komt er om 11:19 uur een tweede botje bij.


Maar als ik dat kunstje nogmaals een aantal maal uitvoer levert het me niets meer op. Heel even is er nog een zeehond te zien. Het "sponsvuil" valt erg mee, af en toe een plukje op de lijn. Om 12:45 uur begint het water ligt op te komen  met iets meer stroming komt er hier en daar ook nog wat vis uit. Even voor het einde om 13:00 uur krijg ik nog een zeebaars aanbeet op "de slikken" maar helaas bij het binnen draaien zit er niets aan.

Omdat de "trekker" wat mankementen vertoont, wordt er in twee groep teruggereden. Maar ook dat gaat fout want we zakken diep weg in het zand.


Gelukkig is er nog een reserve tractor en de reddingsbrigade, en met gezamenlijke inspanning kunnen we weer los komen. 

Ik wordt dit keer 4e in het vak en 7e overall, wat me in iedergeval nog een kwartaalprijs oplevert  in de vorm van een waardebon van €15,-. Altijd meegenomen.

De kanjerpot voor de grootste vis een bot van 33 cm wordt gedeeld door Ruud Hogevorst en Arno Arkesteijn. Gefeliciteerd.

De uitslag:


Met de tombola win ik nog een paar kippenbouten en Ed en Teun bedankt voor de donatie.


Ruud, Paul en Han nog bedankt voor het resterende aas. 

Vis greetz,

Willem





Geen opmerkingen:

Een reactie posten