zondag 12 september 2021

Maasvlakte 2 (MV2) Zaterdag 11 September 2021

 

Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Maasvlakte 2" slag 5, er staat een wzw wind van 3 bft met stoten van 4 bft, temperatuur 15 °C, bewolkt en heel even een zonnetje. Om 15:10 uur werp ik in met de de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haak f314\8 gevuld met een zeepier, steekzager, of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram ~ 190 gram piramidelood ~170 gram geankerd. Na tien minuten volgt de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting. Hw HvH 18:43 uur (+132 cm), lw 23:45 uur (-75 cm), (± 207 cm).

Op de parkeerplaats kom ik twee vissers tegen die me kennen van m'n blog, ze zijn net klaar met vissen maar meer als een aanbeet hebben ze niet gehad, ze gaan het nog even in het Hartelkanaal proberen. Het enige positieve dat ze kunnen melden is dat er geen vuil meer is, we wensen elkaar succes, en leuk jullie gesproken te hebben.

15:37 uur een zeebaarsje, gelukkig er zit nog vis, 15:57 uur nog een zeebaarsje.


16:25 uur duikelt er voor op het strand een klein horsmakreeltje voor m'n voeten. Na een foto gemaakt te hebben zwemt ie weer weg. Mooie huidstructuur hebben die beestjes toch. 16:29 uur een zeebaarsje.


16:42 uur een zeebaarsje, 17:02 uur een zeebaarsje. De zeebaarsje beginnen wat qwa centimeters wat groter te worden.


17:11 uur een zeebaarsje. Het rare is dat ik alles op m'n rechterhengelstok vang, op de linker nog geen stootje, Op de een of andere manier vindt de vis het niet prettig daar, dus ik besluit m'n linker hengelstok te verplaatsen voorbij m'n rechterhengelstok en inderdaad nu wel een vis eraan een zeebaarsje om 17:46 uur.


Tot drie keer toe komt er een zeehond voorbij, steekt verwonderlijk z'n kop boven water en verdwijnt weer. 18:02 uur een zeebaarsje, 18:10 uur een zeebaarsje.


18:29 uur een zeebaarsje, en 18:36 uur krijg ik een paar mooi doorbuigers en eindelijk m'n eerste maatse zeebaars van dit jaar is een feit, er verschijnt een vette glimlach op m'n gezicht. En m'n belofte waargemaakt om een maatse zeebaars mee te nemen bij het afscheid van de collega's van het servicepunt van "de Volksbank" tijdens de "Drielse barbecue".


19:05 uur kijk ik tijdens het aanazen op en zie in de zee iets roods, even denk ik dat het om een zwemmer gaat met een rode badmuts. Maar even later rolt er een bal van de rode duivels het strand op, Dirk Dierckx ik heb um gevonden hoor 😂. 19:11 uur een bot.


19:21 uur een zeebaarsje, samen met "killer krab".


Om 19:30 uur begin ik op te ruimen, bij het binnen draaien zit er nog een zeebaarsje aan. Bij de laatste hengelstok is de lijn helemaal naar recht gelopen, draaien maar, onder de kant krijg ik stevige weerstand een dikke zeebaars vecht om in de zee te blijven. Maar met 40 wedstrijdcentimeters niet aan wettelijke maat, dus die mag weer zwemmen.


Met 15 vissen toch weer een "leuke" sessie zo.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten