dinsdag 7 april 2020

Noordzeekanaal sessie maandag 06 April 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het resterende aas opmaken aan het altijd verassende Noordzeekanaal in Velsen-Zuid, er staat een wzw-wind van 4 bft met stoten van 5 bft afnemend naar 3 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 12 °C, zonnig afgewisseld met regen en harde wind. Als ik aankom zitten  er links van me twee vissers en rechts achterin een visser. Rond 15:20 uur werp ik in met de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn haak f31\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, tien minuten later volgt de Hiro Dream Surf met een zelfde uitrusting.

In het begin gebeurd er niet veel, maar om 16:04 uur als ik de Hiro hengelstok binnen draai zit er een schar met een wijtingkje aan. 16:12 uur volgen er wat tikjes op de feeder en draai ik een wijtingkje de kant op.


16:39 uur een wijtingkje, 17:11 uur een wijtingkje. Van de visser rechts krijg ik nog zijn overgebleven aas, top gast!


Dan krijg ik een paar mooie doorbuigers op de feeder, het binnendraaien gaat zwaar, maar halverwege verlies ik de "vangst", de sneu (aaslijn) is afgebroken. Jammer.  
18:01 uur een wijtingkje, 18:09 uur een wijtingkje.


19:06 uur een wijtingkje, 19:21 uur een steenbolk.


19:37 uur een triplet van bot, botje en een wijtingkje.


19:53 uur wat tikken op de Hiro hengelstok, het binnen draaien gaat zwaar, m'n molen stokt afentoe en ik moet een andere techniek toepassen met pompend binnen draaien lukt het me wel de benodigde slagen te maken en net wat ik dacht het levert me een mooie tong op van 29 wedstrijdcentimeters samen met een wijtingkje.


20:01 uur een triplet van bot, botje en wijtingkje.


Om 20:15 uur ruim ik op met 17 vissen weer een leuke sessie op het NZK gehad.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hey Willem, lekker gevist weer. Het lijkt of er in Zeeland en Noord Holland meer te vangen is als in Zuid Holland

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Stefan, bedankt. Zou kunnen maar elke dag is weer anders.

      Verwijderen