vrijdag 3 april 2020

Ter Heijde strandsessie vrijdag 03-04-2020



Hallo vis vrienden,

Omdat het vandaag nog rustig is op de stranden, besluit ik er maar een vissessie aan te wagen. Helaas zij veel strandparkeerplaatsen afgesloten, de berm bij het Schelpenpad is met betonblokken afgeschermd. In de Hengelsportzaak Westland hoor ik van Leon dat ook de parkeerplaatsen Molenslag en Hoek van Holland afgesloten zijn. Gelukkig kan ik ergens anders nog het strand op van het weekend wordt het super mooi weer en dan zijn er altijd veel wandelaars die de hond uitlaten dus dan maar vissen nu het nog rustig is. Om 13:15 uur werp ik in met de 4,5 meter K2 hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn haak f314\8, gevuld met een zeepier, (Leon nog bedankt voor de extra zeepieren) zager of een combinatie hiervan piramide lood 170 gram wat ik later moet verhogen naar 150 gram geankerd ~ 200 gram geankerd. Een kwartier later volgt de Hiro Dream surf met een spoel van 20,5\100 mm met voor de rest eenzelfde uitrusting. Hw HvH 11:36 uur (+86 cm), lw 17:22 uur (-55 cm), (± 141 cm), 4bft wnw afnemend naar 3 bft wnw, temperatuur 9 °C.

Op goed geluk  ga ik maar ergens staan, het water is nog hoog. Veel gebeurd er niet, de zee is behoorlijk woelig, ik verlies een lijn omdat ik muurvast kom te zitten later als het water zakt blijk ik in de buurt van een halve strekker te staan. Het water is niet "dik" maar vrij helder, het is regelmatig binnendraaien aas verwisselen en weer inwerpen. Maar er gebeurd maar weinig.

Uitgerekend op dat grote uitgestrekte strand zwemmen er twee gasten met een plank en gaan precies voor m'n lijnen surfen. Schreeuwen horen ze niet, als ze er uit komen vraag ik ze om de volgende keer niet meer bij een visser te surfen omdat ze door m'n lijnen heen gaan. Sorry zeggen ze nog, ze waren zich er totaal niet van bewust, maar een volgende keer weten ze beter. Hoop ik!

Uiteindelijk ruim ik op om 17:15 uur niets gevangen maar nog even de indrukken van de zee, zon en strand volop in me opgenomen. Bij de strandslag zie ik dat de hekken al klaar staan om de toegang te ontzeggen.

Het zijn trieste tijden!

Vis greetz,

Willem