maandag 13 april 2020

Zandmotorsessie zondag 12 April 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op "de Zandmotor" er staat een zo-wind van 3 bft, temperatuur 15 °C, in het begin nog vrij koud later langzaam zonniger en oplopend met op het eind van de sessie wat regendruppels, hw HvH 06:27 uur (+129 cm), lw 11:39 uur (-72 cm), (± 201 cm). Om 07:20 uur werp ik in met de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haak f31\8 ~ f314\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, piramide lood 140 gram ~ 170 gram. Na een kwartier volgt de 4,5 meter Hiro Dream Surf met een zelfde uitrusting, behalve de spoel dan die is gevuld met 20\100 mm Asso nylon, jammer dat dit niet meer te krijgen is in Nederland.

Om 07:36 uur draai ik binnen met de feeder en behalve dat de lijn vol zit met drab (tijdens de hele sessie) zit er een botje aan de haak. 07:56 uur een doublet van bot en botje.


08:17 uur een botje, 09:32 uur een botje.


10:09 uur een schar, maar met een vreemde plek op z'n lijf, dus die gaat weer terug. 10:17 uur een botje.


Er komt even een "agger" op zetten, wat iets meer stroming in het water teweeg brengt en gelijk resulteert in  twee aanbeten. 12:35uur een botje, 12:47 uur een bot.


Hierna valt de stroming weg en gebeurt er maar weinig, totdat ik om 13:59 uur een wat zwaardere draai heb, m'n lijn begint naar links te lopen en dichterbij voel ik de stoten van een zeebaars aan de hengeltop. Langzaam dril ik hem uit en even laten sleep ik hem zo de zandbank op een mooi formaat ook nog van 44 wedstrijdcentimeters.


Wie had dat nou gedacht met zo'n vlak zeetje? Om 15:00 uur is het weer mooi geweest volop genoten van het strandvissen.

Vis greetz,

Willem 

2 opmerkingen:

  1. Leuke sessie hoor Willem, lekker even er tussenuit, niet druk op het strand? De schar misschien ontsnapt aan een zeehond of aalscholver?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Stefan,

      Nee niet druk was expres vroeg gegaan. Geen idee, maar ik vond het er niet fris uitzien dus heb ik hem weer terug gezet.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen