zaterdag 29 februari 2020

Zandmotorsessie vrijdag 28 Februari 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag een vrije dag genomen om weer eens te gaan vissen vanaf het strand, de verwachtingen waren goed een windkracht van 4 bft met stoten van 5 bft en droog, laat het nou net zo zijn dat de verwachtingen vlak voor vrijdag bijgesteld zijn naar 5 bft zzw met stoten van 6 bft oplopend naar 5 bft met stoten van 7 bft met regen :-(. 6 °C Lw HvH 10:45 uur (-77 cm), hw 17:56 uur (+118 cm), (± 195 cm). Maar goed, ik moest toch nog een nieuw waadpak uitzoeken omdat deze spontaan gescheurd is tijdens de laatste wedstrijd, zodat ik op m'n gemakkie naar "Hengelsport Westland" rij en dit keer een dikkere pvc versie uitzoek, alle waar naar z'n geld natuurlijk. Hierna rij ik richting "De Zandmotor" om te kijken over er nog wat te vangen valt.

Om 13:45 uur werp ik in met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haak f31\8 gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan tommy lood 160 gram. Als ik in probeer te waden om zover mogelijk te kunnen werpen blijkt "de zwin" door de afgelopen stormen enorm uitgediept te zijn en moet ik halverwege inwerpen om geen risico te lopen dat ik ergens in een kuil stap en onderwater verdwijn. Even verderop is er geen "zwin" dus ik besluit de rest alvast daar naar toe te brengen.

Als ik daar m'n tweede hengelstok heb ingeworpen haal ik de eerste op en als ik binnen draai verschijnt er een doublet bot het strand op. Wat nu?, alles weer terug halen of gewoon op de nieuwe stek verder vissen. ik besluit het laatste met de gedacht erbij dat als ik binnen vijf keer binnendraaien niets vang ik toch weer terug verhuis.


Rond 14:30 uur begint het water ligt op te komen en de wind trekt aan. De eerste twee draaien leveren met niets op, bij de derde draai om 15:00 uur zit er een bot aan de haak.


Om 15:30 uur is het weer bar en boos, ik en m'n spullen worden gezandstraald en met de door kletterende regen zijn m'n handen inmiddels verkleumd en paars geworden. Tijd om op te ruimen.  

Bij thuiskomst heeft m'n telefoon kuren, om de tien minuten schakelt hij zichzelf uit met de mededeling dat ie oververhit raakt. Totdat deze helemaal geen teken van leven meer geeft. Vermoedelijk vocht wat door de jaszak geslagen is en in de telefoon kortsluiting geeft. Tijd voor een nieuwe! 

Vis greetz,

Willem



Geen opmerkingen: