maandag 2 maart 2020

Zandmotorsessie maandag 02 Maart 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen met het overgebleven aas van vrijdag, de windvoorspellingen zijn in iedergeval een stuk beter. Er staat een z-wind van 3 bft met stoten van 4 bft, langzaam oplopend naar 4 bft met stoten van nnw 5 bft, met op het einde van de sessie 5 bft. Lw HvH 13:04 uur (-77 cm), hw 19:45 uur (+101 cm), (± 178 cm), regelmatig regen met heel even een flauw zonnetje, 7 °C. Om 13:15 uur werp ik in met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn haak f31\8 ~ f314\8 ~ f314\10, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, tommylood 140 ~ 150 gram. Een kwartier later volgt de Tubertini feeder met als hoofdlijn  22\100 mm nylon en voor de rest een zelfde uitrusting.

Dit keer probeer ik het met de tubertini feeder in de diepe "zwin" en met de Hiro Dream Surf net over de zandbank. Veel gebeurd er niet in het begin als ik bezig ben de feeder aan het binnen draaien verschijnt er een stuk plastic aan de lijn bij het top oog blijft het hangen en kan ik moeilijk binnen draaien, ik besluit het eraf te halen, maar met dat ik het eraf aan het plukken ben, pluk ik ook m'n lijn door, shit, weg onderlijn. Snel weer een nieuwe voorslag erop en gaan maar weer.

14:09 uur krijg ik heftige stoten op de feeder, een duidelijk zeebaars aanbeet, het binnendraaien gaat langzaam, soms maakt de vis een run, maar de feeder vangt keurig de heftige klappen op. Uiteindelijk ligt de zeebaars op het strand, een vroege beauty van 59 wedstrijdcentimeters.


Daarna is het lange tijd rustig ik vind nog een mesheft (goed aas) op het strand maar als ik verder ga zoeken levert me het geen meerdere mesheften op.


17:05 uur zie ik wat tikjes op de feeder en komt er een zeebaarsje bij uit de zwin. Net als ik denk waar zijn al die botten toch gebleven, komt er om 17:47 uur ook een botje uit de zwin.


18:15 uur begin ik op te ruimen, bij het binnen draaien zit er aan de Hiro hengelstok nog een bot aan, en bij het binnen draaien van de tubertini feeder ook een bot.


Vandaag hoorde ik op het nieuws dat het eerste kieviets ei al gevonden is, en dat het nog nooit zo vroeg gevonden is. Stel je voor over tien jaar maatse zeebaarzen vangen vanaf het strand in Januari, wie weet waar dit naar toe gaat?

Vis greetz,

Willem



2 opmerkingen: