zondag 23 februari 2020

2e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 23 Februari 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de tweede competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, er staat weer een harde wind zoals de laatste weken het geval is, hierdoor wijken we uit naar Pernis, daar hebben we in iedergeval de wind in de rug. Er staat een zw wind van 5 bft met stoten van 8 bft oplopend naar wzw 8 bft met stoten van 10 bft, daarna weer afnemend naar wzw 7 bft met stoten van 10 bft, temperatuur 12 °C, wonder boven wonder blijft het tijdens de wedstijd droog. In "de Viskeet" is al eerder steknummer 8 voor me getrokken, zodat de meeste rechtstreeks naar Pernis konden rijden. Al snel blijkt het geen verkeerde stek te zijn, door de dicht bosschage achter me wordt er heel wat wind tegengehouden en kan ik vrij relaxed staan vissen daar, andere daarentegen die op een open stuk staan waaien bijna weg uit hun laarzen :-).

Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn gevlochten 25\100 mm maar hier blijkt te weinig lijn op te zitten want ik werp het spoeltje leeg, na de eerste draai waar niets aan zit dan het aas want ik ingeworpen had verwissel ik de spoel voor 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haak f31\8 gevuld met een zeepier, stinkzager of een combinatie hiervan tommy lood 160 gram ~ piramidelood 170 gram. Het eerste uur wordt er maar weinig gevangen 2 vissen komen er het water uit, wat er erg troebel uit ziet.

Op het pad, langs het grasveld kropen allemaal regenwormen omdat het grasveld zelf verzopen is van de regen hierdoor kruipen de regenwormen het asfalt op om weer enigszins droog te worden. Zodoende kon ik er een stuk of dertig rapen, eens kijken of dat onder de kant een zoet watervis wil opleveren. Helaas nog geen tikje wat verder dan maar, ook hier geen reactie. Een enkele keer is er een haaklijn doorgeknipt door krab, maar meestal komt het aas gewoon weer retour.

Omdat het water zo troebel is, besluit ik het over een andere boeg te gooien, misschien dat een sterkere geur wel z'n werk doet. Met een zeepier en een stuk zager van 2 weken oud wat in de schuur bewaard is gebleven, schuif ik deze combinatie op drie haken. En dat geeft resultaat ik zie tot twee keer toe een flauwe tik op de nylon en om 10:58 uur draai ik een botje naar boven, lekker van de nul af, zeker als er weinig wordt gevangen. 11:22 uur gebeurd het nogmaals alleen is de draai wat zwaarder maar is het vis of is het een "wolhandkrab". Gelukkig blijkt het een bot te zijn van 36 wedstrijdcentimeters maar liefst, die is meer dan welkom.


12:48 uur komt bot nummer drie zich aanmelden en met de laatste draai om 13:00 uur komt er niets meer bij.


Met drie vissen heb ik het niet slecht gedaan, het levert me een derde plaats op in het vak en de bot is goed voor de kanjerpot. Omdat iedereen van plan is om weer naar huis te gaan, doe ik dat ook maar dan komt de prijs uitreiking wel een andere keer.

Vak A: 1e en 1e overall Mischa Voskamp 6 vissen (130 cm), 2e Koos van de Stap 4 vissen (83 cm), 3e Willem Louman 3 vissen (78 cm).
Vak B: 1e Ron Koppe 3 vissen (77 cm), 2e Ed van Zanten 1 vis (28 cm), 3e Rob de Blois 1 vis (26 cm). Mannen gefeliciteerd!


Over twee weken de 3e Competitiewedstrijd, hopelijk kunnen we deze gewoon vanaf het strand vervissen en is de wind eindelijk gaan ligggen.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen: