maandag 30 september 2019

9e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 29 September 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de negende competitie wedstrijd op het strand van Ter Heijde, dit keer vissen we een stuk naar links van de slag richting 's Gravenzande. Het weer is bar en boos, er staat een harde zw-wind van 6 bft met stoten van 7 bft, oplopend naar 6 bft met stoten van 8 bft, 17 °C, regen. Lw HvH 08:38 uur (-37 cm), hw 15:57 uur (+131 cm), (± 168 cm). In de "Viskeet" trek ik balletje nummer 18, wat me een meetbeurt oplevert. Ondanks het slechte weer zijn er toch nog 16 "diehard" vissers op komen draven en om de aantrekkende wind voor te zijn beginnen we om 08:30 uur.

Ik start met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, 170 gram piramidelood ~ 150 ~170 gram geankerd lood. De eerste draai levert me al gelijk een hoop "apenhaar" op, zonder vis helaas.

Ondanks de zw-wind blijkt er er weinig vis onder de "kant" te zitten. Blijven proberen is het enige wat er op zit. Na enige tijd komt er een melding dat er links een bot en een zeebaarsje gevangen zijn. Rechts van me vang Koos van der Stap in het laatste uur nog een bot onder de kant en Joop Rouette een zeebaarsje van 9 cm, vals gehaakt aan zijn staart, wat dan toch nog een 1 punter (vissen onder de 10 cm leveren 1 cm op de wedstrijdkaart op) oplevert.

12:00 uur houden we ermee op en van de 16 vissers zijn er slechts 7 met vis.

De kanjerpot wordt gedeeld met Koos van der Stap en Ron Koppe, beide met een vis van 27 cm. Beide gefeliciteerd!

Vak A: 1e en 1e overall Ed van der Vegt 4 vissen 86 cm, 2e Ron Koppe 1 vis 27 cm, 3e Rene Olsthoorn 1 vis 23 cm.

Vak B: 1e Koos van der Stap: 1 vis (27 cm), 2e Joop Rouette 1 vis (1 cm).

De uitslag:


De tombola levert me niets op, tot mijn verassing scoor ik nog wel de 5e kwartaalprijs een waardebon van €5, beter iets dan niets.



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen: