maandag 2 september 2019

8e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee, locatie: Zandmotor zondag 01 September 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de achtste competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, er staat een zzw-wind van 4 bft, temperatuur 19 °C, bewolkt. Met 31 vissers (één introducee) vertrekken we verdeeld over twee platte karren, op weg richting "de Zandmotor". In "de Viskeet" trek ik balletje 19 en sta hiermee recht tegenover "de Argusmast". Twee hengelstokken maak ik klaar de 4,5 meter Hiro Dream Surf met 20,5 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen haak f31\8, gevuld met een zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan, bollood 145 gram, later i.v.m. het vele vuil 180 gram tommylood ~ piramidelood. Daarnaast de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag met voor de rest dezelfde lijnen. Lw HvH 09:39 uur (-37 cm), hw 17:04 uur (+129 cm), (± 166 cm).

Veel wordt er niet gevangen, af en toe wordt er bot of zeebaars(je) het strand op gedraaid. Omdat er erg veel "apenhaar" op de lijnen zit, probeer ik het vlak onder de kant, op een laagje zeewater van nog geen tien centimeter, en warempel de feeder top loopt te tikken, bij het binnendraaien komt er om 10:06 uur een zeebaarsje mee en ik ben blij dat ik van de nul af ben, want zoveel wordt er niet gevangen.


Opnieuw maar weer maar dat levert me geen tweede op, dan maar iets verder, de top gaat helemaal krom en ik zit te denken aan een bonk met "apenhaar"  aan de lijn, behalve dat er wel het een en ander aanzit komt er ook een bot mee om 10:38 uur van vijfentwintig wedstrijdcentimeters. Lekker!


Het vuil wordt meer en meer naarmate de eindtijd van 13:00 uur in zicht komt, later hoor ik van andere vissers dat het bij hen juist weer minder werd. Erg plaatselijk dus. Met twee vissen ben ik allang blij, want vijftien vissers hebben niets. Ik wordt er tiende mee.

De kanjerpot wordt gedeeld met Paul van Boheemen en Monhim El Amin die beide een zeebaars van 50 centimeter vangen.

Vak A: 1e en 1e overall Rene Olsthoorn 6 vissen (150 cm), 2e Joop Schildtknegt 2 vissen (63 cm), 3e Bert Heukels 2 vissen (51 cm).
Vak B: 1e Paul van Boheemen 2 vissen (82 cm), 2e Arno Arkestein 2 vissen (70 cm), 3e John Duynisveld 2 vissen (52 cm). Mannen gefeliciteerd!



Bij de tombola win ik nog een hapjesschaal.


Van Jan Groenewegen, Paul van Boheemen en Rene Berger krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten