woensdag 8 mei 2019

Maasvlakte 2 sessie maandag 6 mei 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op de Maasvlakte 2 (MV2), het is alweer een tijd geleden dat ik daar gevist heb, dat blijkt wel als ik rechtdoor blijf rijden en er geen afslag meer is om linksaf richting de duinen te gaan er zit niets anders op om rechtdoor te rijden en daarna een draai te maken. Aangekomen op slag 5 blijkt er alweer een roestige buis te liggen om zand op te spuiten, gelukkig zijn er zandhopen tegenaan gegooid zodat ik wel met m'n strandkar erover heen kan. Het zeetje is op het oog te zien ideaal voor zeebaars, er stroomt een mooie branding, er staat een w wind van 4 bft draaiend naar 3 bft nw met regelmatig een regenbui, temperatuur 9 °C en het voelt vrij koud aan. Hw HvH 16:51 uur (+ 128 cm), lw 0:54 uur (-62 cm), (± 190 cm) op 07-05-2019. 14:40 uur werp ik in met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen haak ls5013f\6 ~ f314\6 gevuld met een zeepier, kweekzager, diepvries mesheft of een combinatie hiervan, piramidelood 180 gram blijft niet lang liggen dus ik hang er 197 gram piramidelood aan afgewisseld met 150 gram geankerd lood. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Cobra GT met een zelfde uitrusting, die ik op flinke afstand van de K2 plaats i.v.m. de stroming.

In het begin gebeurd er niet veel ik kan nog een aantal worpen maken in het diepere water door in te waden, maar hoe meer het opkomt des te heftiger wordt de stroming. Als ik op een gegeven moment naar de Cobra GT kijk zie ik m'n gele Trabucco lijn richting de duinen wapperen en daar zit geen vis, dus dat vereist nadere inspectie. Alles blijkt weg te zijn, een vis aanbeet of gewoon doorgeschuurd ergens aan, het blijft een raadsel.

Voor de zekerheid loop ik wel even terug naar de K2 om de slip in te stellen, als ik even later een nieuwe voorslag op de Cobra aan te knopen ben zie ik de K2 in het zand liggen, snel er weer naar toe en als ik hem opraap begint het spoeltje draad met een ratelend geluid door de slip heen te trekken. Mooi vis en geen kleintje ook, het is steeds weer halen en weggaan terwijl ondertussen de hengelstok gekromd blijft staan.

Steeds verder moet ik achteruit lopen om een haakse bocht tussen m'n hengeltop en de lijn te houden zodat ik de klappen van de vis kan opvangen. Na een minuut of tien kan ik eindelijk halen maar het gaat zwaar, uiteindelijk verlies ik het gevecht, de lijn knapt. Balen!

17:52 uur zit er een botje aan de haak, niet de gehoopte zeebaars, maar toch vis is vis.


18:55 uur begin ik op te ruimen en bij het binnen draaien komt er een tweede botje bij.


Toch een leuke middag gehad op de MV2 al was het aan de koude kant.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten