woensdag 1 mei 2019

4e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 28 April 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de vierde competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, in "de Viskeet" trek ik balletje 11 en dat wordt dus mijn stek waar ik het weer mag proberen. Er staat een wnw-wind van 3 bft, dalend naar 2 bft, temperatuur 10 °C, droog. Hw HvH 10:59 uur (+77 cm), lw 17:20 uur (-53 cm ), (± 130 cm). Er staat een mooie golfslag, ideaal voor zeebaars, dus ik ben hoopvol gestemd, om 09:00 uur krijgen we het sein om in te werpen en ik start weer met 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen, haak f31\8, gevuld met een zeepier, kweekzager, of een combinatie hiervan , bol lood 145 gram.

Al vrij snel meen ik wat tikken te zien en binnen het kwartier ligt er een zeebaarsje op het strand na een kort gevecht onder de kant. Lekker, je kunt maar beter gelijk van de 0 af zijn in het begin.


Op naar de volgende dacht ik zo, maar dat blijkt uiteindelijk vies tegen te vallen. Zo "vet" is het niet met vis gezaaid. Het blijkt weer aardig plekkerig te zijn op het parcours en de meeste vis komt van ver.

Even over 10:30 uur schakel ik over op de 4,5 meter K2 Titanium eerst eens met lange wapperlijnen proberen, dat levert me ook niets op en daarna met één enkele haak om zoveel mogelijk werpafstand te halen, maar ook dat mag niet baten.

13:00 uur is het weer afgelopen en als ik om me heen kijk mag ik nog blij zijn met m'n ene vis. Er zijn toch nog vijf nullen gevallen, dus vijf vissers die niets hebben gevangen. Uiteindelijk eindig ik deze wedstrijd op de dertiende plaats van de zesentwintig vissers, een middenmoter dus. 

En warempel ik stijg er in het algemeen klassement ook nog mee naar een achtste plaats. "It's a long way to the top, when you wanna play ……" schiet er door m'n hoofd, juist ja dat lekkere nummer van AC/DC ook wel toepasselijk op het gebied van wedstrijdvissen.

De kanjerpot gaat naar Hen Dankier met een zeebaars van 53 cm, Hen gefeliciteerd!

Vak A: 1e Hen Dankier, 9 vissen (312 cm), 2e Bert Heukels, 9 vissen (221 cm), 3e, John Duynisveld 6 vissen (208 cm).

Vak B: 1e en 1e overall Rene Olsthoorn, 11 vissen (339 cm), 2e Ed van de Vegt, 9 vissen (179 cm), 3e Jan Dibbets 5 vissen (111 cm). Mannen gefeliciteerd!


Bij de tombola val ik nog in de prijzen en van Jan Groenewegen komt er nog een pak koffie bij. Jan nogmaals bedankt.


Van Ed van Zanten en Cor Jordaans krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank. Mocht ik nog "zin" hebben kan ik in iedergeval maandag nog een hengeltje "uitgooien".

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten