maandag 26 september 2016

vangstberichten: zaterdag 24 september 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik mee met de wedstrijd van H.S.V. Westkapelle, het is verzamelen in dorpshuis Herijst en na betaling van het wedstrijd geld krijg ik steknummer B102 toegewezen, de tweede afslag rechts richting Zoutelande en parkeren bij het witte hotel. Vandaar uit neem ik de Tronixpro kar met grote luchtbanden om te kijken of ik zo ook de trap op en af kom. Voor het strand is het ideaal maar de trap nemen met zo'n kar gaat nog moeizaam. Bij het naar beneden gaan vliegt m'n telefoon nog uit m'n kist wat ik niet in de gaten heb, gelukkig komt de toerist die achter me loopt hem netjes brengen. Eenmaal op de stek aangekomen de tweede palengalerij links vanaf Beachclub Zuiderduin blijk ik de palengalerij rechts naast me te hebben. Ideaal denk ik voor een zeebaarsje wat daar eten komt zoeken. Er staat een Z-wind van 4 bft, temperatuur 20 °C, met een lekker zonnetje. Hw Westkapelle 08:19 uur (+159 cm), lw 14:40 uur (-132 cm), (± 191 cm).

Links van me staat Janko de Witte, die zich netjes komt voorstellen. Om 11:00 uur mogen we beginnen en eigenlijk wil ik op afstand vissen, maar ik zie dat de locals met de feeder vooraan beginnen, dus besluit ik dat ook maar te doen. Ik start met de 4,20 meter Sportex feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes ~ Portugese lijn, haakje f314\10 ~f31\8 tommy lood 160 ~piramide lood 180 gram. Bij het inwerpen gaat het een aantal maal fout omdat de wind de lijn in een lus blaast kom ik vast te zitten in de palengalerij. Gelukkig weet ik hem steeds los te trekken met snel m'n beugel dicht doen en strak draaien heb ik er geen last meer van.

Regelmatig zit er een soort zeeanemoon aan de haak en hoe dichter ik naar de palengalerij toe werp kom ik vast te zitten, bij laag water blijkt als snel dat de eerste 20 meter bezaait ligt met stenen, nou lekker dan. Veel wordt er niet gevangen Janko links van me vangt een leuk zeebaarsjes van 33 cm en er worden wat (tar)botjes gevangen. Ik wissel nog af met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en eenzelfde uitrusting. Dan maar wat ver weg proberen.

De laatste 20 minuten krijg ik een aantal mooie doorbuigers op de top. Eerst denk ik dat er iemand door m'n lijn heen draait en kijk eens om me heen, niemand is aan het draaien. Na even gewacht te hebben zie ik nogmaals een serie mooie doorbuigers. Draaien dan maar, met een zwaar gewicht draai ik binnen, een aantal meters kan ik binnen draaien maar helaas het zit niet mee als de aaslijn het strand op komt blijkt Gamakatsu haakje f31\8 gebroken te zijn, nog nooit meegemaakt.



Soms zit het mee meestal valt het tegen en dit was weer eens zo'n dag. Toch was het leuk om het mee te maken en de volgende keer proberen we het gewoon weer.

Individueel 1e Frank Peene 10 vissen (286 cm), 2e Jan Stam 7 vissen (209 cm), 3e André Barentse 8 vissen (140 cm). Mannen gefeliciteerd!





Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten