dinsdag 6 september 2016

vangstberichten: maandag 05 september 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op "de Zandmotor" er staat een WNW-wind van 3 bft draaiend naar N 2bft, temperatuur 20 °C, met een lekker zonnetje. Hw HvH 18:15 uur (125 cm), lw 23:16 uur (-60 cm), (± 185 cm). Als ik aan kom lopen, zie van een afstand dat er staand want vissers bezig zijn om de hele zandmotor met netten af te zetten. Dat is balen, inmiddels op het strand gearriveerd blijkt op de stek waar ik meestal sta een lijn van oranje en witte drijvers uit te staan, dat wordt dus letterlijk achter het net vissen. Het bootje de SCH 161 met de staand wand vissers is net klaar met uitzetten aan de rechterkant en vaart weer terug naar de linkerkant. Zelf loop ik ook naar links om te kijken of ik ergens net buiten de netten kan gaan zitten. Maar helaas er lijkt geen einde aan te komen. Gelukkig beginnen ze aan de linkerkant de netten weer binnen te draaien met behulp van een katrol dus lang zal het niet duren.




Het zijn beroeps staand wand vissers, de meeste netten zijn uitgezet op de rand van de zandbank. Een enkel dwarsnet ligt wat dichterbij. Wat de wettelijke afstand moet zijn om dit te mogen doen, ik heb geen idee. Ik dacht eigenlijk dat "de Zandmotor" recreatie gebied was en dat dit soort praktijken niet zijn toegestaan daar. Maar goed ik kan me vergissen.

Om 15:50 uur gaat de 4,5 meter Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje no:8 gevuld met een stukje aas wat er niet al te best meer uitziet, dit keer de restjes maar opmaken, ik heb nog wat zelf gestoken pieren van 8 dagen oud en volgens een eigen procédé inmiddels gemummificeerd, ze stinken als de hel, maar zijn nog goed op de haak te rijgen, steel lood 150 gram ~ tommy lood 160 gram.  Na een kwartiertje volgt de 4,60 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, voor de rest een zelfde uitvoering.

Binnen een kwartier krijg ik een mooie aanbeet op de feeder, maar bij het binnen draaien zit er niets aan. 17:38 uur een zeebaarsje, 17:50 uur een zeebaarsje.



18:01 uur een aantal tikjes op de feeder er komt een leuke draai binnen van een triplet zeebaarsjes. 18:12 uur een zeebaarsje.



18:22 uur een zeebaarsje, 19:10 uur een bot, dat is al weer een tijdje geleden dat ik die daar gevangen heb.



19:18 uur een zeebaarsje, 20:26 uur een zeebaarsje.



Om 21:00 uur ruim ik op en zit er aan de Moonlight nog een bot, een goed teken dat die hier ook weer terug beginnen te komen.



Met 11 vissen deze sessie, valt het me toch nog mee. Zo zie je maar als er even staand wand wordt neer gezet dat er daarna toch nog wel een visje te vangen is.

Vis greetz,

Willem



Geen opmerkingen:

Een reactie posten