zondag 18 september 2016

vangstberichten: zaterdag 17 september 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf het strand, er staat een N-wind van 2 bft, oplopend naar 4 bft, temperatuur 21 °C, met af en toe een zonnetje. Hw HvH 16:02 uur (+135 cm), lw 21:01 uur (-75 cm), (± 210 cm). Om 16:15 uur start ik met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f31\8 gevuld met een zager\zeepier\slik of een combinatie hiervan, piramidelood 180 ~  geankerd 190 gram. Na een kwartier volgt de Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, en een dito uitrusting.

De stroming is weer eens ouderwets, met moeite blijft 180 gram piramidelood liggen en soms stroomt het gewoon weg. 18:00 uur zit er een zeebaarsje aan, 18:10 uur een vechtertje van 35 wedstrijdcentimeters.



18:29 uur een mooie van 39 wedstrijdcentimeters, je kunt goed merken dat ze volgevreten zijn, mooi dik en vol met kracht. 18:42 uur een zeebaarsje, een zware draai want ik sleep de lijn van de andere stok ook mee, waar ook een zeebaarsje aan zit.



18:43 uur het zeebaarsje van de andere lijn. Een visser die een kwartier later begonnen is en links van me staat trekt er een aantal mooie maatse zeebaarzen uit. Grote haken en steekzagers van Westdijk zeg tie, aardige gast ook want hij bied me een maatse baars aan, en daar zeg ik geen nee tegen want de vriezer is leeg. Bedankt nogmaals. 19:14 uur een zeebaarsje.



Wat later vangt ie ook op ander aas een maatse baars, toch typisch dat ze zo geconcentreerd zitten op bepaalde stekken. 19:49 uur een zeebaarsje, 20:28 uur een zeebaarsje.



Om 20:50 uur ruim ik op, met 8 zeebaarsjes toch een leuke sessie gehad.

Vis greetz,

Willem




Geen opmerkingen:

Een reactie posten