maandag 20 juni 2016

vangstberichten: zondag 19 juni 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 6e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee, en we vissen dit keer weer op "de Zandmotor", er staat een nw-wind van 3 bft, daalend naar 2 bft wnw, temperatuur 13 °C, zonnig, lw HvH 09:10 uur (-55 cm), hw 15:19 uur (+114 cm), (± 169 cm). We worden weer keurig met "de platte kar" weggebracht naar "de Zandmotor". Bij het inschrijven heb ik steknummer 2 toebedeeld gekregen links vooraan van "de Zandmotor". Eens kijken wat we er vandaag van kunnen maken, om 09:00 uur mogen we beginnen en vliegen er 22 onderlijnen de Noordzee in. Lekker om weer eens op strand te vissen, ben benieuwd want het is alweer een tijdje geleden dat ik hier gestaan heb.

Ik start met de Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8 ~ f314\10, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan tommy lood 150 gram later 180 gram. 09:18 uur zie ik wat tikken op de top en met de eerste draai komt er een mooie bot het strand op, je kunt slechter beginnen :-). Ik blijk niet de enige te zijn want diverse andere vissers slepen ook zeebaarsjes en botten het strand op. Leuk er zit vis! 09:27 uur hetzelfde ritueel en er komt nog een bot van formaat het strand op geschoven.



En dan begint m'n buurman Kees van Diepstraten links van me, er achter elkaar zeebaarsje uit te tikken. Een aparte manier van vissen, rode afhouders met een zager in een lus aan de haak gehangen. Hengel in de hand en bij de tweede tik van een zeebaarsje draaien. Zo weet Kees in korte tijd zeebaarsjes te scoren, ik denk laat ik het ook eens proberen. Maar jammer genoeg lukt het me niet dus schakel weer terug op m'n oude vertrouwde onderlijnen. 10:03 uur een zeebaarsje, 10:34 uur nog een zeebaarsje.



11:19 uur vooraan een scholletje (helemaal glad van boven), ik probeer het één maal met de Portugese onderlijn maar helaas levert me dat niets op. Ver dan maar en ik pak de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT erbij, spoeltje met 18\100 mm nylon erop eens kijken of ze wat verder weg zitten. 11:47 uur een zeebaarsje.



12:25 uur een botje en 12:41 uur een zeebaarsje.



Om 13:00 uur is het weer afgelopen, jammer want er werd goed gevangen en de meeste hebben het dan ook prima naar hun zin gehad. Op de andere stekken verder naar rechts werd er beter gevangen en speel ik in dit "potje" niet mee voor de prijzen. Toch een leuke visserij gehad zo.

Vak A: 1e Bert Heukels 17 vissen (434 cm), 2e Dylon Putter 14 vissen (405 cm), 3e Ed van Zanten 12 vissen (373 cm).
Vak B: 1e en 1e overall Rob de Blois 18 vissen (492 cm), 2e Koos van der Stap 13 vissen (376 cm), 3e Paul van Boheemen 13 vissen (344 cm). Mannen gefeliciteerd!

De kanjerpot gaat naar Jan Dibbets voor het vangen van een zeebaars van 50 cm. Gefeliciteerd!



Van Jan Groenewegen krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Bij de kwartaalprijzen eindig ik op een 5e plaats, goed voor een €5 waardebon van "Hengelhuis Maasluis" Met de tombola heb ik meer geluk en ik krijg ik nog wat prijsjes toebedeeld. Jongens bedankt!



Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten