maandag 20 juni 2016

vangstberichten: zaterdag 18 juni 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 6e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" aan de Waterweg, op de Rozenburgse landtong achter de picknick tafels. In "de Pub" trek ik balletje 8 en val hiermee nog net in het A-vak. Er staat een nw-wind van 5 bft, temperatuur 14 °C, lw HvH 20:36 uur (-64 cm), hw 03:06 (+106 cm), op 19-06-2016, (± 170 cm). Veel regen. Om 18:00 uur starten we met 22 deelnemers. Als eerste begin ik onder de kant met de 4,60  meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10 ~ f31\8, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram ~ piramidelood 180 gram.

Er komt maar weinig vis naar boven, buurman Dirk Dierckx rechts van me vangt een mooie bot en een enkeling een botje. 19:40 uur zit er bij mij een botje aan, gelukkig van de 0 af. Als ik hierna weer wil binnen halen zit ik muur vast en trek ik m'n lijn kapot. Snel schakel ik over op de Grauvell Vertix Moonlight die ik weer eens van stal gehaald heb. Kevin Selders links van me vangt met de feeder onder het kantje tot 2x toe een mooie houting, die deze avond opvallend veel gevangen worden, een stuk of 6. De houting is een beschermde vis soort en telt standaard voor 30 cm, even laten zien aan degene die een meet beurt en hij kan gelijk het water weer in. 20:28 uur krijg ik een mooie tik op de Grauvell en trek ik een mooie bot de stenen op.



Rond 20:30 uur trekt een blije Dirk Dierckx een doublet van fint en houting de kant op van afstand.



Ik schakel meteen over en besluit ook op afstand te vissen, het levert me om 21:26 uur nog een botje op. En in de laatste draai nog een botje.



4 visjes niet al te best, maar goed het hoort erbij, positief bekijken maar, het kan altijd slechter.

De uitslag:

1e en 1e overall Ruud van Noord, 15 vissen (202 cm), 2e Arthur van Tienen 12 vissen (164 cm), 3e Rob Slingerland 7 vissen (150 cm). Mannen gefeliciteerd! Van Dirk Dierckx, Ed vd Ham, Joop Geschiere en Cor Doeven krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem #1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten