dinsdag 13 oktober 2015

vangstberichten: zondag 11 oktober 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik weer een competitie wedstrijd mee met " de Hoekse Strandvissers " altijd makkelijk met die gasten heb je zin om te vissen dan kom je gewoon, vindt je het weer te slecht of blijf je liever in je bed liggen dan is het ook goed. De meeste stemmen gelden voor wat betreft we aan een bepaalde kant gaan vissen en dit keer wordt het weer links van " de Hoekse Watersport Vereniging ", je kunt eventueel met de platte kar om afgezet te worden maar ik wil het niet teveel naar links proberen en wandel met m'n spullen er naar toe en zoek op goed geluk een stek uit.

Er staat een o-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 6 °C (kouwe klauwen weer), langzaam oplopend naar 10°C met een waterig zonnetje, lw HvH om 11:06 uur (-45 cm), hw  15:16 uur (+ 118 cm), (± 163 cm). Om 09:00 uur beginnen we met een jo geroep. Dit keer begin ik met de NBS Tornado, hoofdlijn 08\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan tommy lood 160 ~ 175 gram.

Twee plaatsen links van me staat Stefan Koen de armen uit z'n lijf te gooien en met resultaat er komt wat wijting het strand op, bij mij om 09:37 uur een botje. Ik pak een onderlijn met kortere lijntjes om wat verder te komen en om 09:50 uur vang ik ook wijting.



Regelmatig zit er vuil op de lijn in de vorm van apenhaar, 10:03 uur een wijting, 11:28 uur een wijting.



Als de stroming erin komt begint m'n lijn weg te lopen en schakel ik over op de Grauvell Vertix Moonlight met 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en dat blijft beter liggen. 12:35 uur een wijtingkje en om 13:00 uur met de laatste draai nog een wijtingkje. Altijd lekker als je in de laatste draai nog een vis erbij vangt.



En met 6 vissen, nog niet veel in 4 uur tijd, heb ik het redelijk gedaan. Het levert me een 4e plaats op, goed voor een koel of molen tas van spro.



De uitslag:

1e Jurgen van Rijswijk 15 vissen (421 cm), 2e Stefan Koen 9 vissen (251 cm), 3e Rene Brederveld 8 vissen (211 cm). Mannen gefeliciteerd!



Van Stefan Koen, m'n buurman links (ik weet je naam niet), Rene Brederveld en Gerrit van de Akker krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten