woensdag 21 oktober 2015

vangstberichten: zondag 18 oktober_sessie_II



Hallo vis vrienden,

Ar van Rhijn die s 'ochtends  als introducee mee viste met Ter Heijde belt me later op voor een nachtsessie op het strand, de voortekenen waren er dat de vis er "dik" zou zitten en in de nacht vissen is ook wel weer eens leuk. Er staat een no-wind van 3 bft, temperatuur 11°C, Hw Sch 19:39 uur (+126 cm), lw 03:40 uur (-48 cm) op 19-10-2015 met op het eind van de sessie wat lichte motregen. Om 23:00 uur gooi ik de eerste stok in, k2 hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, steel lood 150 gram later 175 gram ongeankerd of 150 gram geankerd. Een kwartier later volgt de tweede stok, de NBS tornado met 08\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, etc etc.

Het begint goed want vrij snel na het inwerpen zie ik aan aanbeet  op de k2 en om 23:22 uur komt er een leuke schar het strand op. 23:38 uur weer zo'n broodmager wijtingkje.



23:46 uur een doublet van wijting en wijtingkje, 00:06 een wijtingkje.



00:20 uur een doublet wijtingkjes, 01:16 uur een wijtingkje.



Naarmate het water zakt neemt het apenhaar toe op de lijn, het wordt zelf zo erg dat door de druk op de lijn de stok met standaard omver wordt gedrukt. Je blijft plukken en ik besluit om met 1 stok verder te vissen.

01:33 uur een wijtingkje, 02:39 uur een wijting.



03:06 uur een dikke bot, 03:39 uur nog een dikke bot.



Rond 04:30 uur beginnen we op te ruimen, echt wild was het niet, maar leuk om weer eens een nachtsessie  mee te maken, alleen jammer van het vuil. Ar vangt er een stuk of 17, deze keer was de wijting weer in de meerderheid.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Zooo, da's een beste 'werkdag' geweest Willem!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Kees,

      Ja moet ik niet te vaak doen, want ik kwam mezelf tegen. Dacht nog even dat ik 20 jaar was :-).

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen