dinsdag 13 oktober 2015

vangstberichten: maandag 12 oktober 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik samen met Ar van Rhijn en Paul van Boheemen gezellig vissen op het strand. Er staat een o-wind van 4 bft, temperatuur in het begin 4 °C langzaam oplopend naar 11 °C met een lekker zonnetje. Lw HvH 11:35 uur (-40 cm), hw 15:39 uur (+123 cm), (± 163 cm).  Om 08:45 uur gaat de Grauvell Moonlight erin met de gebruikelijke uitrusting een kwartier later volgt de NBS Tornado met 08\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag. We beginnen maar met een lekker bakkie koffie want het is nog steenkoud aan het strand.

Ik zie al wat tikjes op de top en om 09:05 uur komt er een doublet van wijting en schar het strand op. 09:15 uur een doublet schar.



Ook bij Ar en Paul komt er vis het strand op, een leuk begin zo. 10:17 uur een doublet schar, 10:31 uur een doublet van een schar met een wijtingkje. Wat opvalt is dat de wijtingen nog erg mager zijn.



11:10 uur een schar, 11:18 uur een schar.



11:24 uur vangt Paul een leuk zeebaarsje.



11:28 uur heb ik een leuke draai van een triplet met scharren.




12:05 uur een doublet scharren, 12:36 uur een brood magere wijting.



En het is gezellig zo, we kletsen wat, we eten wat en we vangen wat. 13:33 uur een wijtingkje, 14:22 uur een wijtingkje.



14:34 uur een schar, 15:12 uur een doublet scharren.



15:26 uur krijg ik een paar mooie doorbuigers, in eerste instantie denk ik een bonk apenhaar wat er op de lijn zit, maar dichterbij voel ik het getrek van vis aan de lijn. Omdat ik niet meer verder kan draaien loop ik achteruit en sleep een zeebaars van 43 cm het strand op.



Rond 15:30 uur beginnen we op te ruimen en zit er aan 1 stok nog een schar.



Totaal vang ik deze sessie 23 vissen, 1 zeebaars, 5 wijtingkjes en 17 scharren. Een gezellige sessie zo met leuk vis, Ar en Paul bedankt en tot een volgende keer maar weer.

Vis greetz,

Willem

6 opmerkingen:

  1. Lekker dagje weer Willem! Vangsten worden beter, nu de wijting nog wat dikker..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Kees,

      Inderdaad, leuke sessie. Bedankt voor je reactie.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Boudewijn Kiers,
    Leuke vangst
    Ik ben twee weken geleden nog op het strand geweest bij de vereniging in Monster om te kijken voor garnalen. Ik heb nl een garnalen tog.
    Heb jij evt nog info over lid te worden van je vereniging?


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Boudewijn, je kan op de site van Ter Heijde kijken. Ook is er de mogelijkheid om als introducee een keer mee te vissen dan kun je kijken of het bevalt.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi stekkie bij ons h'e Willem ,vanmorgen daar weer gevist ,was niet te doen van het balg haar,vroeg thuis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Willem,

      Inderdaad een leuke stek. Wij noemen het apenhaar. Bedankt voor je reactie.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen