vrijdag 4 september 2015

vangstberichten: woensdag 02 september 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op de Maasvlakte 2 (Mv2) samen met Jan Groenewegen en Ed van Zanten, om 12 uur afgesproken op een parkeerplaats daar maar er is niemand te zien, na wat WhatsApp verkeer blijken ze eerder begonnen te zijn met vissen omdat Ed eerder weg moet i.v.m. een verjaardag. Snel de spullen klaargezet en om 12:35 uur gaat de Grauvel Vertix Moonlight erin, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haakje ls5013f\6, gevuld met een pier\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 175 gram, later 170 gram geankerd. Een kwartier later volgt de NBS Tornado met een zelfde uitrusting. Er staat een wnw-wind van 4 bft, temperatuur 16 °C, zonnig, Lw HvH 10:48 uur ( -37 cm), hw 18:07 uur (+134 cm), (± 171 cm).We zitten dinsdag op FB nog wat te dollen:

Dinsdag 20:54
 Jan
IK moet morgen minimaal 3 maatse mee naar huis nemen !!
 
Willem:
Nou dat wordt nachtwerk dan ze moeten nu 42 cm zijn.

De vraag is heeft Jan voorspelde gaven?

Jan vangt al snel een baarsje en even later nog één, Ed een botje en een kleine pieterman. 13:11 uur vang ik een doublet van een botje met een kleine pieterman. 13:36 uur komt er een botje bij.



13:21 uur vangt Jan een "leuke" zeebaars na meting blijkt ie precies 42,1 cm te zijn, de eerste maatse dus.



Ed vangt er nog bot en twee zeebaarsjes bij en verdwijnt naar een verjaardag. Jan vangt nog een zeebaars van 38 cm en die mag weer zwemmen want de minimum maat voor zeebaars is tegenwoordig 42 cm.

16:19 uur doet Jan hetzelfde kunstje en komt er een mooie uit van 55 cm.



Nu sta ik 50 meter van Jan af maar ik kan geen baars te pakken krijgen. 17:45 uur vang ik weer een bot.



Het water komt erg snel op en we moeten "benen maken" als we de spullen naar achteren sjouwen is het water met 5 minuten alweer daar. En dan gebeurd het weer Jan heeft nog op de zandbank een aanbeet van een zeebaars en "pakt" z'n 3e maatse van 43 cm.



En ik vang om 17:53 uur ook eindelijk een zeebaarsje.



Het was een gezellige dag zo vissen met z'n allen en duidelijk Jan's Lucky Day. Alleen wat ergernis bij Jan over een visser die rechts van ons een ondermaats baarsje onder z'n stoel weg legt. Daar staat € 300 boete op, wat dat betreft mogen ze van ons ook de MV2 op ondermaatse vis komen controleren.

De vissen worden bereid volgens Thai's recept, volgens Jan overheerlijk. Vermoedelijk nodigt ie dan het hele "Zeevisteam Westland" uit om van dit culinaire hoog standje te proeven. Want zo is Jan wel, hij deelt graag :-).

Vis greetz,

Willem

3 opmerkingen:

  1. Hoi Willem
    Leuk verslag en ja het was inderdaad een lekkere dag voor mij .
    Goede omstandigheden voor de zeebaars en dat ik er ook nog een paar leuke kan vangen is helemaal geweldig .
    Het werd wel eens tijd dat ik weer lekker kon vissen zonder al te veel last te hebben van mijn been . Al valt de loop terug naar de auto met trap nog niet mee !
    Wat betreft de ondermaatse vis zal altijd wel een probleem blijven maar gelukkig houden een aantal vissers zich er wel aan ! Een eindje verder zag ik Wim Kruining met zijn maat wel netjes de ondermaatse baarzen netjes terug zetten !
    Uiteindelijk was ik tevreden met 7 gevangen vissen en nog 2 lossers in de branding . Wat betreft het Thaise recept van de zeebaars moet ik je door verwijzen naar Arnold Talmon want die heeft een aardige, leuke Thaise vriendin die heerlijk kan koken echt super lekker maar mijn Monique er nu ook al een paar op deze wijze heeft gemaakt en die was dus ook erg blij toen ik woensdag thuis kwam . Zondag tweekamp tegen de Zeenaald misschien vangen we ook nog wel
    wat baars , hoop alleen dat er geen vuil zit met de N.W wind .

    Groetjes Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We zullen zien Jan zondag wens je wel sucses zul je wel nodig hebben
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je Hennie we gaan ons best doen, wordt weer een keertje tijd dat wij ( Ter Heijde ) het potje winnen !

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen