maandag 8 juli 2013

vangstberichten: zondag 07 juli 2013_sessie_I



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 7e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee en we vissen dit keer aan het Hartelkanaal. Het weer is super, eindelijk zomers, een lekker zonnetje 21 °C, nno 2 a 3 bft, lw Hartelhaven 08:45 uur (-49 cm), hw 15:35 uur (+113 cm), (± 162 cm). Om 10:00 uur beginnen we met 23 vissers, ik sta op nummer 11, een plek in het A vak. De nummers zijn weer lekker ruim uit elkaar gezet met hier en daar nog lege plekken die niet geloot zijn. Omdat ik bij aankomst al mooie harders onder de kant heb zien zwemmen start ik met de heavy feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10 ~ ls503f\6, gevuld met wat slikken, een pier of een zager, 60 gram lood, later met wat meer stroming 120 gram tommy lood.

Het eerste half uur, probeer ik het langs de kant, meer behalve een vage wegloper van vermoedelijk een krab die er met de lijn vandaar gaat gebeurd er niet veel. Roel Kranenburg die rechts van met staat op nummer 13 haalt er tussen de 40 en de 60 meter een botje en een grondeltje, een 1 punter (kleiner dan 10 centimeter) uit, bij mij gebeurd er niets en ik schakel over op de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochte met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn, etc etc. 11:16 uur een zware draai en er komt een wolhandkrab naar boven. Maar wat ik ook probeer geen visje dat wil bijten. Om 11:46 uur heb ik weer hoop maar het is nogmaals een wolhandkrab.



Ik stap over op 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorlslag een onderlijn van 1 meter met sneuen van 15 cm, haakje f314\10 en peun hem zover mogelijk weg, eindelijk om 12:32 uur is het zover een grondeltje, goed voor 1 punt, en gelukkig van de 0 af. 12:50 uur volgt er weer een wolhandkrab, totaal verlies ik zo'n 7 haken deze sessie aan de wolhandkrab.



13:31 uur weer een zwartbekgrondel deze keer heb ik mazzel net over de 10 cm en dat betekend 11 cm op de kaart. 13:55 uur vang ik nog een 1 punter.



Roel naast me vangt nog een mooie zeebaars van 34 cm niet ver uit de kant en een enkeling een bot. Het is maar net waar je zit aan het Hartelkanaal of vlak langs de kant of zover mogelijk. Het lijkt erop dat het Hartelkanaal geen tussenweg kent.



Om 14:00 uur is het weer afgelopen van de 23 vissers hebben er 11 een 0 gevist. Je moet het treffen in het Hartel of ontzettend ver kunnen werpen, maar dat zijn er maar weinig. Omdat ik nog wel zin heb in een sessie op "de Zandmotor" wat later op de avond ga ik gelijk door naar huis. Van Jan Groenewegen en Ed van Zanten krijg ik nog het overgeleven aas mee, waarvoor nogmaals dank. De foto's zijn genomen met m'n nieuwe camera een all weather proof kamera, de pentax WG-3 GPS, die als het goed is langer dan 1 visseizoen mee gaat.
De voorlopige uitslag:

vak A: 1e Ed van Zanten 10 vissen (129 cm), 2e Jan Cornelissen 2 vissen (57 cm), 3e Paul van Bohemen 2 vissen (55 cm).
vak B: 1e Martin vd Drift 21 vissen (176 cm), 2e Rene Bredeveld 8 vissen (104 cm), 3e Jan Dibbets 3 vissen (72 cm). Iedereen weer gefeliciteerd!



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten