maandag 15 oktober 2012

vangstberichten: zondag 14 oktober 2012



Hallo vis vrienden,

Deze sessie ga ik "de Zandmotor" maar weer eens "checken", in de waterweg wordt de maatse wijting volop gevangen en het kan naar mijn idee nooit lang meer duren voordat ze vanaf het strand ook te vangen zijn. Als ik op de snelweg zit, realiseer ik me opeens dat m'n camera nog thuis ligt, pfff, ik moet er niet aan denken dat ik in deze sessie een p.r. record zal breken of een vissoort vang die ik nog niet eerder gevangen heb, dus ik rij terug om m'n camera te halen.

Er staat een een w-wind van 4 bft draaiend en toenemend met stoten van 5 bft naar wzw, temperatuur 11 °C, hw Sch. 14:59 uur (115 cm), lw 23:15 uur (-65cm), (± 180 cm), regelmatig een fikse stortbui regen. Om 18:20 uur gaat de eerste hengel erin de 5 meter stok, hoofdlijn 25\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6, gevuld met 2 zeepieren of een zager, tommy lood 175 gram. Na 15 minuten gaat de tweede hengel erbij, de 4,5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn, tommy lood 160 gram.

Hierna draai ik om 18:38 uur m'n 5 meter stok binnen en er zit een doublet  bot aan, mooi!, een goed begin. 18:59 uur volgt er nog een bot.



Ik krijg een paar tikken op de 4,5 meter stok, maar bij het binnendraaien zit er niets aan, ook op nylon heb je weleens een "lijnhapper". 19:19 uur een bot en om 19:28 uur nog een bot.



19:39 uur weer een bot en net als ik denk waar zijn toch al die zeebaarsjes gebleven vang ik om 19:52 uur een doubletje zeebaarsjes.



20:14 uur zeebaarsje, 20:25 uur zeebaarsje.



20:40 uur zeebaarsje, 21:02 uur zeebaarsje.



En opeens komt er weer bot om "de hoek" kijken, 21:23 uur bot. Gevolgd om 21:39 uur door een doublet van bot met een zeebaarsje. Naarmate het water zakt komt er meer vuil op de lijn, afentoe moet ik stoppen met binnendraaien omdat het topoog dicht zit, maar het is nog handelbaar.



22:29 uur zeebaarsje, 22:39 uur zeebaarsje.



En hierna is het niets meer, ik kijk het aan tot 24:00 uur en ruim dan op. Totaal vang ik deze sessie 17 vissen, 8 botten en 9 zeebaarsjes. Geen wijting of gul gezien, nog even geduld denk ik.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Willem aangezien ik 15 mntuen van kijkduin woon........waar zet jij je auto neer.

    Ben er 1 keer geweest, en toen moest ik anderhalf uur lopen tot ik aan de water kant was...........

    Mag dat ook mailen evt.
    info@jctoet.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi John,

    Deze sessie was op "de Zandmotor" vanaf 2 oktober mag je je auto dan weer in de berm zetten bij het schelpenpad, is wat korter lopen.(google is your friend).Daarvoor op de Maichel Vrijenhoeklaan is gratis parkeren, zover mogelijk in de buurt van Park Kijkduin dan linksaf het fietspad op en de volgende strandopgang erop dan zie je de zandmotor al liggen is ongeveer 3 kwartier lopen, ligt er ook een beetje aan waar je gaat staan want "de zandmotor" zelf is ook al 2 kilometer breed.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen