maandag 13 augustus 2012

vangstberichten: zondag 12 augustus 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag probeer ik het weer eens op de zandmotor. Er staat een zo-wind van 3 bft met stoten naar 4 bft, temperatuur 22 °C met een zonnetje, lw Sch 18:14 uur, hw 00:25 uur op 13-08-2012. Om 20:35 uur start ik met de 5 meter stok hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapper, haakje ls5013f\4 gevuld met een zager of 2 piertjes, tommy lood 150 gram. Hierna tuig ik de heavy feeder op met de bombetta van 40 gram, haakje f31\8 gevuld met 2 slikken of een zager.

Er staat weinig stroming en 150 gram ongeankerd blijft goed liggen er zit alleen erg veel vuil in het water. Grote plakkaten vormen zich om m'n lijn. Het is nog een wonder dat m'n lijn niet knapt.



Dit keer zij de aaseters duidelijk aanwezig, om de 15 minuten zijn de haken kaal. Op de bombetta vang ik een garnaal, waarna ik de lengte van m'n lijn terug breng naar 1 meter.



Het is niet veel, geen enkele aanbeet van vis. Waar zijn ze gebleven? Om 24:00 uur ruim ik op en bij het binnnen draaien vang ik de andere boosdoener. Krab!



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten