zaterdag 4 augustus 2012

vangstberichten: vrijdag 03 augustus 2012



Hallo vis vrienden,

Vanavond zit ik even te "dubben" wel vissen of niet vissen, ik besluit het viswater op redelijk korte afstand van m'n auto te houden, zodat in geval van onweer ik snel benen kan maken. Bij Avicentra in Monster haal ik 4 ons zagers, 1 ons slikken en 50 piertjes. Ik parkeer m'n auto bij de viskeet en ga de strandgang op bij de KNRM. Het water staat laag en er liggen een aantal strekdammetjes bloot, vaak heb je daar wat slijtgeultjes waar de vis in kan liggen dus het lijkt me wel interessant om het daar eens te proberen.

Er staat een zzw wind van 3 bft, temperatuur 18 °C, daalend naar 12 °C, lw HvH 21:26 uur, hw 04:46 uur op 04-08-2012, afentoe regen en volle maan. Om 21:00 uur gaat de eerste hengel erin, de 4,5 meter stok hoofdlijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6, gevuld met een pier, zager of een paar slikken, piramide lood 160 gram. Na 20 minuten gaat de 2e erbij de heavy feeder hoofdlijn gevlochtenlijn 12\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijn haakje f314\8 dito aas, tommy lood 150 gram.

Al redelijk snel heb ik tikjes maar het zijn allemaal krab en ander onderwatergespuis zeediertjes aanbeten. Van vis is er niets te zien, na 1,5 uur op de streker besluit ik het op het strand te proberen, je vist daartoch wat lekkerder omdat je niet tussen de stenen hoeft te manoevreren. Regelmatig zit er groen op de lijnen. Om 24:00 uur wil ik opruimen omdat het niet veel is, maar ik voel weerstand op de hengel met nylon, bij het binnen draaien komt er een wit lapje naar me toe, een ondermaats tongetje, maar toch vis! Even later draai ik m'n andere hengel binnen met een botje en ik besluit het nog even aan te kijken.



Maar daar blijft het bij, om 01:00 uur ruim ik op en ga naar huis, zo de vakantie is begonnen met vis ;-).

Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Hoi John,

    Bedankt, weliswaar geen zeebaars. Maar in iedergeval vis.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Willem,

    Ik heb al een tijdje niet gevist maar wil met de (kleine) jongens nog een keer gaan. Weet jij nog een stek waar voor de boys nog een visje te vangen is overdag? 2de Maasvlakte misschien?
    Fijne vakantie in ieder geval!!

    Greetz,Leo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Leo,

    Het is niet echt denderd de laatste tijd. 2e maasvlakte maak je kans op zeebaars, maar soms maar 1 of sommige vangen niets. Hartelkanaal vang je altijd wel vis kleine botjes en grondels. Noordzeekanaal wat tongetjes eind van de middag en in de schemering.
    Bedankt en succes!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen