dinsdag 28 augustus 2012

vangstberichten: maandag 27 augustus 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken bij slag Maasmond. Van Jan Groenewegen heb ik ook nog flink wat aas gekregen van de wedstrijd in het Hartelkanaal, waarvoor nogmaals dank. Overdag vang je bij slag Maasmond meestal niet veel meer dan een enkel botje. Maar de stek is relaxed, lekker in het zonnetje een beetje naar de boten kijken die binnen komen varen en je zit tussen de schotten helemaal uit de wind. Dus gaan we voor dat eene botje ;-). Er staat een zzo-wind van 3 bft, temperatuur 20 °C, alleen in het begin een enkel spatje regen, voor de rest een zonnetje, lw HvH 17:14 uur hw 00:25 uur op 28-08-2012.

Om 15:40 uur gaat de eerste hengel erin de 5 meter stok, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntje, haakje ls5013f\6, italiaans lood 175 gram. Gevuld met een zager, 2 pieren of wat slikken. Als ik binnen draai na 10 minuten heb ik gelijk kale haken. Na een half uurtje zet ik m'n tweede hengel erbij de 4,5 meter stok, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag wapper onderlijn haakje f31\8, dito lood, etc, etc.

En het gaat om en om hengel beaazen inwerpen, de ander binnen draaien, weer opnieuw aan aazen en inwerpen, het aas is er binnen 5 minuten af, gelukkig heb ik veel bij me, dus dat komt goed uit. 17:07 uur vang ik een van de boosdoeners.



Ook zijn er periodes dat ik erg veel last heb van kelp zeewier.



Als ik even opkijk van het beaazen van de aasnaald zie ik tussen de schotten een zeehond zwemmen, gelukkig gaat ie er snel vandoor. Bij het binnen draaien verlies ik m'n lijn met lood hij blijkt doorgesneden te zijn op het dikste gedeelte van m'n voorslag. Wat later denk ik hem weer binnen te draaien, maar het is bingo een onderlijn met afhouders en geankerd lood plus een onderlijn met een pilker. Zo verlies je wat en zo win je weer wat ;-).



20:27 uur komt er dan toch een botje boven water, tussen al dat krabben en garnalen geweld. 20:56 uur een tweede bot samen met wat kelp zeewier.



21:36 uur een zeebaarsje en om 22:00 uur ben ik door m'n aas heen en ruim ik op, bij het binnen draaien van de laatste hengel zit er nog een bot aan.



Lekker gezeten daar in m'n t-shirt en wat gevangen.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    Volgende week de 3e Penn korpsen wedstrijd. Hopelijk met mooi weer (geen wind). Hoe zijn de vangsten momenteel op het strand van wijk aan zee?. Dit is voor jullie bijna een thuiswedstrijd.
    Het is nog spannend in de competitie er kan nog van alles gebeuren. Succes volgende week ....

    groeten,

    Marco

    DAM - bd store Zeevisteam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,

      Geen idee, we hebben niet voorgevist. Een thuiswedstrijd is Ter Heijde of Kijkduin. Wijk aan Zee ligt nog even een stukkie verder.
      Jullie ook succes en hopelijk kunnen we nog een paar plaatsen stijgen.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen