dinsdag 7 augustus 2012

vangstberichten: maandag 06 augustus 2012



Nog steeds heb ik aas over zo'n 2 ons steekzagers, wat slikken en stukjes diepvries mesheft. Dit keer moet de 2e maasvlakte eraan gloven. Er staat een wzw-wind van 4 bft met stoten naar 6 bft, temperatuur 17 °C, hw HvH 18:36 uur, lw 23:35 uur. En het is druk er staan zeker zo'n 20 vissers te vissen, allemaal op de zeebaars.

17:10 uur gaat de eerste hengel erin de 5 meter stok, hoofdlijn nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntje, haakje ls5013f\4, gevuld met een zager of wat slikken en als stoppertje een stukje mesheft, geankerd lood 170 gram. Na 15 minuten gaat de 2e hengel erin, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een gevlochten voorslag, dito onderlijn etc, etc. De branding en de windrichting zijn ideaal voor baars, maar waar blijven ze? Zo te zien komt er bij niemand wat boven water. 18:12 uur krijg ik wat tikken op de 5 meter stok en draai ik een net maats baarsje het strand op.



18:58 uur wat kleine tikjes op de andere hengel, eerst denk ik wat vuil op de lijn wat heen en weer gaat maar er zit toch een botje aan.



Als het water al flink aan het afgaan is vangt m'n buurman links nog een scholen baarsje en 1 van m'n 3 buurmannen rechts draaid er na een vreugde kreet een mooie 50+ baars uit, voor zover ik kan zien bij de rest van de vissers niets. Om 21:10 uur ben ik door m'n aas heen, er zit dan ook flink wat krab en andere zeediertjes die er van houden. Al met al erg matigjes met de zeebaars aan de 2e maasvlakte vandaag. Toch lekker gevist en uitgewaaid.

Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    Moie Fissen en moie Fotos.

    Op donderdag ga ik het wer ens op deze plek probieren de Zee en baars te affpakken,eventueel hebt je ok weer tijd.

    Groetjes, Hans uit Xanten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hans,

      Bedankt voor je bericht. Donderdag staat er geen wind van betekenis windkracht 2 noord. Dus erg weinig kans op baars. Tijd heb ik wel, stuur even een persoonlijk mailtje als je nog gaat.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Hoi John,

      Je staat er heerlijk relaxed, dat is zeker.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen