woensdag 24 september 2008

vangstberichten: maandag 22 september 2008

 

Hallo vis vrienden,

Ik heb nog steeds aas over van vrijdag dus wat doen we, juist we gaan weer vissen! Op naar Maasluis waar ik begin om 15:30 uur, er staat een no-wind van 3bft, tempertuur 16 °C en hoogwater Maasluis om 19:30 uur. Ik begin te vissen met lood zonder ankers,en met een jojo paternoster.Het vervelende is dat m'n lijnen door de sterke stroom steeds naar de zijkant worden gedreven. Om 17:45 uur is het raak ik sleep m'n eerste gulletje naar binnen. Ik zit wel door m'n andere lijn heen maar weet hem toch binnen te halen.

Na een tijd bezig geweest te zijn met de lijnen uit de klit te halen, vis ik verder met 1 hengel. Om 18:00 uur volgt de tweede en om 19:50 uur de derde gul. Ik besluit om toch maar met ankerlood te vissen en dat gaat toch een stuk beter met mijn gevlochte lijn van 17\100 mm. De vierde om 20:10 uur en als ik al aan het opruimen ben krijg ik een mooie aanbeet op m'n rechter hengel die ik er weer bijgezet heb toen de stroming wat minder werd. Het binnen draaien gaat zwaar, erg zwaar er zit een grote aan, jammergenoeg 5 meter voor de kant "lost" ie. Als ik m'n linker hengel binnen draai om op te ruimen zit er zowaar nog een gul aan de vijfde van 43,5 cm, een lekkere dikke ook.





Wat me opgevallen is dat de meeste "locals" komen vissen zo'n 2,5 uur voor hoogwater en even voor hoogwater ermee stoppen. Er lag een vissenkop in het gras van een grote gul (misschien wel kabeljouw) dus de joekels zitten er ook.



Een paar vissers gesproken, de buurman naast me kwam na 17:00 uur en ging om 20:00 uur weg hij had er tien gevangen. De meeste zitten met gevlochte lijn te vissen en met geankerd lood van 175 tot 200 gram. Misschien dat als je met 10\100 mm vist de druk op de lijn kleiner is, zodat je wel lood kan gebruiken zonder ankers. O ja tussendoor ook nog een steenbolkje gevangen dat maakt 6 vissen op deze "sessie".

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten