zondag 28 november 2010

vangstberichten: zondag 28 november 2010_sessie_I



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik mee met het evenement van "de Eurovissers" Sinterklaasvissen, niet dat we de goed heilig man zelf aan de haak moeten slaan, maar het is gezellig vissen met het thema Sinterklaas. We verzamelen bij "de Pub", waar ik gelijk m'n prijs krijg voor het winnende verslag van de maand Oktober, een mooie onderlijnen map.



Die kan ik goed gebruiken en een 2e is ook nog welkom dus ik ga gewoon door met m'n verslagen in te sturen ;-). En van daar uit vertrekken we met z'n allen naar de Dintelhaven, die vlakbij is. Iedereen zoekt een plekje uit en rond 10:00 uur zijn de meeste al begonnen. Zelf ga ik aan de buitenkant staan zodat ik iets meer ruimte heb.

Er staat een o-no wind van zo'n 2 a 3 bft, temperatuur -2 °C, hw Dintelhaven 07:25 uur, lw 13:04 uur. Ik begin met de 4,5 meter Hiro hoofdlijn gevlochtenlijn 10\100 mm, onderlijn wapperlijtjes, haakje 8, tommy lood 175 gram ongeankerd. Als aas heb ik zeepieren en mesheften bij me. Het gaat erom om de grootste maatse bot of wijting te vangen, die dingt nog mee met de Titanenstrijd op de Grevelingen. Veel gebeurd er niet bij mij afentoe een klein tikje maar geen doorbijters. Bij de andere komt er afentoe een visje naar boven. Ik wissel nog af met de feeder maar het maakt weinig uit. Om 11:38 uur vang ik wat, geen vis, maar een garnaal niet per ongeluk want hij zit zuiver met z'n bek in de haak.



Het wil gewoon niet lukken vandaag bij mij en om 14:00 uur gaan we weer naar "de Pub" Er zijn wat botten gevangen, veel spiering en 2 maatse wijtingen. Harry Brasser is dubbel winnaar de grootste bot en de grootste vis hierdoor verdient hij een ticket voor "de Titanen" strijd en de kanjerpot, de 2 met de grootste wijting krijgen ook nog een ticket, Martin Blokland en (deze persoon weet ik niet meer). Gefeliciteerd in iedergeval. Jammergenoeg zit ik er niet bij dit jaar om op vrijdag 17 December de  Titanen strijd aan te gaan op de Hendrik II op de Grevelingen, 1 troost door loting mag ik wel mee vissen maar ding niet mee naar de titel Titaan 2010. Op zich is het al een prijs om te vissen op " de Grevelingen" dus daar ben ik wel blij mee. Van Paul Silvester en Winston Ravestein krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank! O ja, en de sint is ook nog geweest, bij terugkomst in "de Pub" lag er voor ieder een kadootje.



En wat zat erin?



Kennelijk ben ik toch "braaf" geweest. Hulde voor "de Evenementencommissie" die het afgelopen jaar alles tiptop heeft geregeld, ga er maar aan staan, er gaat toch een hoop vrije tijd in zitten.

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten