zondag 21 maart 2010

vangstberichten: zaterdag 20 maart 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik mee aan de voorselectie regio midden voor het NK op het strand van Ter Heijde. Er staat een zw-wind van zo'n 4 bft met uitschieters naar 5 bft, temperatuur 14 °C, af en toe regen, af en toe zon, lw HvH 10:15 uur, hw 17:29 uur. Bij aankomst in "de Viskeet" krijg ik m'n wedstrijdkaart met nummer D23, een stukje naar rechts vanaf de ingang. We worden keurig weggebracht met platte karren, maar als vak E aan de beurt is gaat er iets fout, net als de tractor opweg is breekt er onder grote hilariteit een wiel van de wagen af, gelukkig raakt er niemand gewond.



Het D-vak wordt als laatst weggebracht, met nog 35 minuten te gaan ben ik op de plaats van bestemming en kan ik m'n spullen klaar maken. Links van me staat Henk Minnaard van de Slufter, daarnaast Paul Silvester aan de rechterkant begint het E vak met Simon de Graaf van de Slufter en daarnaast Marco d' Agnano van de Zeenaald.

Om 09:00 uur gaan er zo'n 111 lijnen de Noordzee in. Ik vis weer met nylon 20\100 mm, met een tapse voorslag van 15 meter, onderlijn 3x wapper, waarvan 2 van 35 cm en boven het lood 1 van 40\50 cm van fluorcarbon met haakje 6, lood 175 gram ongeankerd. Als aas heb ik van alles bij me, kleine zeepieren, slikjes, witjes, diepvries tappen, diepvries mesheften, makreel en de hele wedstrijd maak ik hier allerlei combinaties van.

Na 10 a 15 minuten zie ik m'n medevissers binnendraaien maar zonder resultaat, dus besluit ik m'n 1e draai op 20 minuten te houden, zo gezegd zo gedaan. Heel rustig draai ik binnen, de eerste 2 haaklijnen zijn zichtbaar met niets eraan, als de onderste haaklijn binnengedraaid is schuift er een mooie bot het strand op. En dat is lekker! Met de 1e draai vis! De eerste 24 cm zijn binnen;-)



De 2e draai na weer 20 minuten levert me niets op, vlak daarna vangen beide buurmannen rechts, de een een doublet bot en de ander 1 grote bot. Ik besluit m'n indraai tijd terug te brengen naar 15 minuten maar dat levert niets op. Uit m'n ooghoeken zie ik Paul nog een mooie bot eruit slepen, maar echt "wild" zijn de vangsten niet. Om even over 11:00 uur, nadat ik een tiental meters over de branding heb gegooid komt de 2e eraan 26 cm. En hierna is het een lange periode stil. Ik besluit om wat dichterbij te vissen net in de branding of een metertje eroverheen, als ik na 20 minuten weer binnendraai zitten er 2 kleine botjes aan, 12 en 14 cm. Snel werp ik weer in want er zit nog 1 draai in van 20 minuten en warempel de laatste draai levert me nog een bot op van 20 cm.



5 vissen goed voor 96 cm. Hiermee wordt ik in m'n vak 7e en 31e overall en plaats ik me voor het NK op 16 oktober op het strand van Grootte Keeten. Grootte Keeten ? Nooit van gehoord, ff opgezocht en het blijkt onder de rook van Den-Helder te liggen. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren?

Martijn Bijl wordt 1e met 12 vissen (231 cm), 2e Ruud van Noord met 10 vissen (218 cm) en 3e Peter Robert met 7 vissen (170 cm) Mannen gefeliciteerd!

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten