zondag 14 maart 2010

vangstberichten: zaterdag 13 maart 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 3e competitiewedstrijd van "de Eurovissers" aan "de Stenen Glooiing". In "de Pub" trek ik balletje no:45 een meetbeurt, ik zit ff te baalen want om steeds tussen die gladde stenen te lopen om een vis te meten lijkt me ook niet prettig, het positieve is dat het een kopstek is waardoor je aan 1 kant geen buurman\buurvrouw hebt en dus eventueel een groter gebied kan afvissen. Hierna rij ik gelijk door naar "de Stenen Glooiing" zodat ik met daglicht de boel nog kan opzetten. Als ik "de Glooiing" oprij krijg ik gelijk het gevoel dat m'n auto elk moment kan omkiepen, zo schuin is het daar, maar het blijkt mee te vallen en ik kom veilig bij m'n "stek" aan.


Om 19:00 uur wordt het toetersignaal gegeven en gaan er 45 onderlijnen het water in, ik ben benieuwd want hier heb ik nog niet eerder gevist. Er staat een w-wind draaiend naar no van 4 bft, temperatuur 5 °C, hw HvH 13:55 uur, lw 22:05 uur. Als aas heb ik 50 kleine zeepieren en 1 ons slikjes. Ik vis weer met nylon 20\100 mm met een tapse voorslag, onderlijn 3x wapper van 50 cm, haakje 6, gevuld met slikjes, zeepier en\of een combinatie hiervan, lood 200 gram ongeankerd.

Na een kwartier draai ik binnen, maar niets eraan, dan maar iets langer laten liggen na 20 minuten draai ik voor de 2e keer binnen en ik voel weerstand, yes daar komt de 1e denk ik, maar niets is minder waar er zit een tak zeewier aan de haak. Op het einde van het 1e uur is het dan toch raak en komt er een mooie bot van 32 cm naar boven. Het 2e uur brengt me helemaal niets. Ik blijf staan op 1 bot, m'n buurman links Ronald van Os staat op 2 botten en daarnaast Danny Lemmens op 4 botten.



Het 3e uur gaat in en ik besluit het vlak onder de kant te proberen, zo'n 15 a 20 meter (schat ik, in het donker altijd moeilijk te bepalen) maar na 20 minuten levert dat ook geen resultaat op en gooi ik maar weer zover mogelijk, en om 21:30 uur draai ik nog een botje van 20 cm naar boven.

Ook het laatste uur vang ik er niets meer bij en om 23:00 uur is het weer afgelopen.(Het blijkt in iedergeval zo te zijn dat bij een watertemperatuur van 4 °C de botten toch de zandplaat opkomen om te azen) In "de Pub" worden eerst de prijzen voor de grootste vissen uitgerijkt, Zeebaars, Wijting en Bot.(Er schijnen wat kleine zeebaarsjes en wijting gevangen te zijn en een enkel meuntje maar de hoofmoot is bot).

En 1e wordt Ed van Zanten met 14 vissen (299 cm), 2e wordt Rob Slingerland met 13 vissen (237 cm) en 3e Theo vd Hoogen met 8 vissen (173 cm). Totaal zijn er deze wedstrijd 171 vissen gevangen. Mannen gefeliciteerd!

Bij de (gratis) verloting die elke keer op het einde van een competitie wedstrijd wordt gehouden win ik nog een plugje en zo ga ik toch niet met lege handen naar huis.



Alhoewel ik natuurlijk liever een "blauw bordje" of een beker had gehad ;-).

Vis greetz,

Willem #1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten