maandag 20 juli 2009

vangstberichten: zondag 19 juli 2009



Hallo vis vrienden,

Deze avond ga ik weer vissen met Paul#1166, n's kijken of we weer wat tongen aan de haak kunnen slaan. Er staat een zw-wind van zo'n 5 bft, temperatuur 13 °C, lw HvH om 18:56 uur, hw 01:36 uur op 20-07-09. Als ik aankom op de "stek" heeft Paul al 1 ondermaatse tong gevangen (friemel tong, zoals Maurice ze zo " mooi " noemt.) Dat belooft wat, snel de hengels klaar gemaakt en om even over 22:00 uur liggen de haken in het water, metalen afhouders korte haaklijn, haakje 6 gevuld met zagers en slikjes.

Paul vangt inmiddels een bot en een 2e friemel tong erbij en om 23:25 uur is het bij mij raak korte stevige tikjes. Ook ik draai een friemel tong van 19 cm naar binnen. Die mag weer terug om z'n moeder en vader te halen. Omdat het behoorlijk stroomt vis ik met 190 gram klaplood. Tot 2 keer toe gooi ik m'n zelfgemaakte onderlijn kapot ze breken op het knoopje bij de kraal en Paul laat zien dat de ruimte te groot is tussen de kraal en de afhouder en dat je beter 1 dubbele knoop kan maken dan 2 vlak naast elkaar. Weer wat geleerd!



Paul vangt nog een bot en een friemel tong en om 02:10 uur sleep ik er nog een botje uit. Dan is het alweer 02:30 uur geweest en beginnen we op te ruimen. Jammergenoeg zat er geen maatse bij, maar het had gekund.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten