dinsdag 28 juli 2009

vangstberichten: maandag 27 juli 2009

Na de succesvolle sessie van gisteren heeft  het tongen virus helemaal toegeslagen, ik ga weer vissen op dezelfde stek. In een poging om een "overkill" uit te voeren op "de Gup" en "de Meppah". Snel nog even 2 portie's zagers erbij gehaald en gaan maar weer! Als ik om 17:30 uur aankom op de stek is het druk, errug druk, er staat een internationaal gezelschap van nederlanders, belgen en duitsers. Wonder boven wonder is het plekkie waar ik gisteren stond nog vrij. Hengels in elkaar gezet, lijnen erop aan aazen en inwerpen.

Het weer is stukken minder dan gisteren er staat een behoorlijk harde wind van zo'n 5 bft en een grote golfslag op het water, ik besluit dit keer om maar geankerd te gaan vissen om niet steeds in de lijn van me buuren te komen. Af en toe een regenbui, het lijkt wel herfst. Het vervelende van de harde wind is dat ie onder m'n lijn slaat en bij het inwerpen een lus vormt naar rechts zodat je weer een heel stuk moet binnen draaien wil ie strak komen te staan.

Als ik zo rond vraag wat de vangsten zijn blijkt het een stuk minder dan gisteren te zijn. 1 a 2 ondermaatse tongetjes een enkele maatse en wat botjes. Om 18:06 uur draai ik een botje naar binnen, om 19:04 uur toch een tongetje maar een ondermaatse van nog geen 19 cm. Om 19:53 uur een steenbolkje en om 20:00 uur een maatse tong van 28,5 cm, ik denk nu gaat het beginnen maar nee weinig aanbeten dit keer.

Niets zo onvoorspelbaars als de vis Tong. Om 21:09 uur weer een botje en om 21:43 uur nog 1. Om 21:26 uur toch weer een tongetje maar weer ondermaats van 16,5 cm. Tweemaal komt de lijn van m'n buuren door mijn lijn 1x van links en 1x van rechts, maar de sfeer blijft goed.

Om 23:00 uur ruim ik op want er moet morgen weer gewerkt worden. Ondanks dat de vangsten minder waren toch weer lekker gevist !