maandag 12 februari 2024

2e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 11 Februari 2024

 

Hallo vis vrienden,

Met 27 man vertrekken we met 2 platte karren naar "de Zandmotor". Om 09:00 uur werp ik in met de 4,60 meter NBS Tekno Tornado met hybride top, gevlochten lijn 08\100 mm met een nylon tapse voorslag, ik gebruik korte wapperlijnen, lange wapperlijnen, lijnen met drijvertjes en flexi-metalen afhouders, haak ls5013F\6, f31\8 gevuld met een zeepier, diepvries mesheft, en diepvries tap of een combinatie hiervan, Italiaans lood 160 gram ~ tommy lood 160 gram. Er staat een zw-wind van 4 bft, temperatuur 8 °C, droog. Lw HvH 08:33 uur (-83 cm), hw 15:50 uur (+151 cm), (±234 cm).

In de "viskeet" trek ik balletje 23, een flink stuk voorbij de Argusmast. nadat de toeter is gegaan mogen we beginnen. De verwachtingen zijn niet al te hoog gespannen, omdat er bij andere verenigingen in Februari maar weinig is gevangen.

Ik laat m'n lijn een dik kwartier liggen, tussentijds zie ik wel een klein friemeltje op de hengeltop, zou het ? Of zit er een krabbetje of iets dergelijks aan te vreten. Bij het binnen draaien om 09:18 uur zit er een een botje aan van 15 cm, blij dat ik van de 0 af ben.


En in de komende uren komt er bij de meeste wel een vis het strand op. Variëren in afstand levert me niets op, wel wordt er en veraf en dichtbij vis gevangen.

Even over 11:00 uur krijg ik een paar mooie tikken op de hengeltop, omdat er wat zeebaarsjes worden gevangen ben ik overgestapt op een lijn met drijvertjes. Bij het binnen draaien voel een zeebaarsje vechten, helaas voor mij wint ie het gevecht, pech!

Net na 12:00 uur krijg ik nogmaals een mooie aanbeet op de lijn met korte afhouders, ik laat hem nog twee minuten liggen zodat de vis kan doorbijten, maar helaas hij gaat niet verder en ook dit keer zit er niets aan.

En dan baal je, zeker als één of twee vissen een groot verschil kunnen maken in de uitslag. Wat wel blijkt dat de vis uiterst voorzichtig aan het azen was, veel pieren werden half van de haak getrokken. Zou een spoel met nylon nog een verschil hebben gemaakt? Ik denk het niet. Op de terugweg vertelde andere vissers dat die ook missers hebben gehad, zowel de nylon vissers als de gevlochten lijn vissers.

Mischa Voskamp wint de kanjerpot met een zeebaarsje van 40 cm, gefeliciteerd!

Totaal worden er 43 vissen gevangen.

De uitslag:


Van Jim Sonneschein en Ed van der Vegt krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten