woensdag 14 februari 2024

Zandmotorsessie dinsdag 13 Februari 2024


Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven en gekregen aas van afgelopen zondag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor". Toevallig staat Paul van Boheemen ook te vissen en is ergens in de ochtend begonnen, maar helaas heeft hij nog niets gevangen. Om 12:50 uur werp ik in met de 4,60 meter NBS Tekno Tornado met hybride top, gevlochten lijn 08\100 mm met een nylon tapse voorslag, lange wapperlijnen ~ korte wapperlijnen, haak ls5013F\6 , gevuld met een zeepier, kweekzager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood ~ Italiaans lood 140 ~  160 gram. Tien minuten later volgt de 4,50 meter Vercelli Heat Leggering met een nylon spoel van 22/100 mm met voor de rest een zelfde uitrusting. Er staat een zw-wind van 5 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 8 °C, regelmatig motregen. Lw HvH 09:58 uur (-91 cm), hw 17:18 uur (+149 cm), (±240 cm).

14:08 uur  draai ik een 5-dradige meun het strand op, leuk in ieder geval vis. 14:40 uur zit er een botje aan de haak.


15:04 uur een botje en even later is het ook raak bij Paul met een bot. 15:15 uur een leuk zeebaarsje voor Paul.


15:32 uur een bot, eerst zit de lijn vast waarschijnlijk achter een flinke steen, maar gelukkig is het waadbaar en kan de lijn weer naar achteren trekken waardoor die vrij komt.


Paul begint op te ruimen en vertrekt naar huis, ik blijf nog even doorvissen. Dat levert me om 16:27 uur nog een triplet botjes op.


16:50 uur ruim ik op en vertrek naar huis, toch ff lekker uitgewaaid en genoten van het vissen.

Vis greetz,

Willem










Geen opmerkingen:

Een reactie posten