woensdag 30 november 2022

Zandmotorsessie dinsdag 29 November 2022


Met het overgebleven aas van afgelopen zaterdag besluit ik er nog maar eens een vissessie aan te wagen.
Om 13:38 uur werp ik in met de 4,60 meter NBS Tekno Tornado met hybride top, gevlochten lijn 06\100 mm met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haak ls5013F\6, gevuld met een zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan, tommy lood ~ Italiaans lood 160 ~ 180 gram. Tien minuten later volgt de Hiro Dream Surf met een spoel gevlochten lijn van 08/100 mm met voor de rest een zelfde uitrusting. Er staat een nnw-wind van 1 bft, met stoten van 2 bft, draaiend naar Noord, temperatuur 10 °C, met af en toe een flauw zonnetje. Lw HvH 11:41 uur (-68 cm), hw 18:41 uur (+131 cm), (±199 cm). 

Als ik de tweede hengelstok aan het optuigen ben, zie ik de eerste tikken al op de hengeltop, mooi er zit vis. Bij het binnen draaien om 13:58 uur zit er een maatse (27 cm of groter) wijting aan. 14:06 uur volgt er een tweede.


Het verbaasd me eigenlijk zo midden op de dag, meestal komen die pas in de schemering.
14:14 uur een schar, 14:27 uur een doublet wijtingen.


14:42 uur een wijting, en dan is het plotsklaps afgelopen met de aanbeten, zoeken dus. Met één hengelstok zo'n 30 meter uit de kant krijg ik na een lange tijd nog een aanbeet, maar helaas zit er niets aan. 16:17 uur zit er van afstand weer een wijtingkje aan.


16:20 uur een mooie aanbeet aan de hengelstok op zo'n 30 meter afstand, verbaasd draai ik een mooie tong binnen van 36 cm. Paul maakt nog even een foto, bedankt Paul.


16:33 uur een wijting, 16:42 uur een wijtingkje. En het begint weer te lopen.


Helaas zit er geen flitser op m'n telefoon en worden de foto's in de schemering wat minder. 16:59 uur een doublet van een schar met een wijtingkje. 17:10 uur een doublet van een bot met een wijting.


17:21 uur een doublet van bot en schar, om 17:28 uur zit er een triplet aan van een zeebaarsje met een wijting en een wijtingkje.


Om 17:30 uur draai ik de eerste hengelstok eruit om op te ruimen, daar zit nog een triplet wijtingen aan.
De laatste hengelstok levert me nog twee wijtingen op.


Met 24 vissen een leuke sessie en een bak vol vis om op te eten.

Vis greetz

Willem









Geen opmerkingen:

Een reactie posten