dinsdag 8 november 2022

11e Competitiewedstrijd ter Heijde aan Zee zondag 06 November 2022; locatie Pernis


Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de elfde competitiewedstrijd van Ter Heijde aan zee. Vanwege de harde wind aan de kust wijken we uit naar Pernis. Er staat een z-wind van 4 bft, met stoten van 7 bft, temperatuur 11 °C, met  flinke regenbuien. Om 09:00 uur werp ik in vanaf steknummer 5 met de 4,60 meter NBS Tornado met een gevlochten lijn van 08\100 mm met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen haak ls5013f\6 gevuld met een zeepier, kweekzager, Italiaans lood ~ tommy lood 160 ~180 gram. Lw Eemhaven 10:17 uur (-28 cm), hw 14:17 uur (+120 cm), (± 148 cm).

Links van me komen er gelijk al wat vissen de kant op, om 09:14 uur een steenbolk en het valt me gelijk op hoe hard je wel niet moet binnen draaien om niet vast te zitten in de rand die daar ligt. 09:28 uur volgt er een tweede steenbolk.


En dan valt het stil bij mij, slechts een enkeling weet nog een vis te scoren. Van tactiek veranderen dan maar, onder het kantje op zoek naar zwartbekgrondels en kleine botjes. Maar daar is het ook niet wild. Het enige wat het me oplevert ie een aanbeet, maar er zit niets aan. Als m'n buurman Ron een vis binnen draait schakel ik weer over, dat levert me om 09:54 uur een wijtinkje op, 10:07 uur weer een steenbolk.


10:21 uur een wijtinkje, 10:27 uur nog een wijtinkje.


10:41 uur een bot, en dan is het weer lang wachten. 11:43 uur een eenogig wijtinkje.


12:33 uur een bot, en in de laatste draai om 13:00 uur zit er nog een wijtinkje aan.


Met 10 vissen heb ik weer leuk meegedaan, 2e in het vak en 3e overall.

De uitslag:


Van Jan Groenewegen, Ed van Zanten en Bert Heukels krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem  








 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten