woensdag 21 september 2022

Zandmotorsessie woensdag 21 September 2022

Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een wnw-wind van 2 bft draaiend naar nw, temperatuur 17 °C, zonnig. Om 12:40 uur werp ik in met de de 4,5 meter Hiro Dream Surf, met een gevlochten hoofdlijn van 08\100 mm met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen haak f31\8 gevuld met een zeepier, steekzager, of een combinatie hiervan, tommy lood, 160 gram. Na tien minuten volgt de Vercelli Heat Leggering met 20\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting. Hw HvH 13:20 uur (+70 cm), lw 18:52 uur (- 51 cm), (±121 cm).

Al snel blijkt het te barsten van het "apenhaar" en besluit ik met 1 hengelstok verder te vissen.
 

Het water vooraan is kraakhelder, wat dichterbij vissen levert me nog steeds apenhaar op en geen vis. Op afstand is het iedere worp raak, hele plakkaten moet ik van de lijn af plukken.

In de hoop dat het met afgaand tij minder zal worden blijf ik doorvissen, maar helaas de "velden apenhaar" blijven voor de kust liggen.

Meestal vang ik nog wel een botje tussen al dat vuil dus ik blijf stug doorgaan.

Om 17:30 uur begin ik op te ruimen, lang geleden dat ik een "0" viste op de Zandmotor, maar goed ook dat kan gebeuren. Het blijft tenslotte vissen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten