zaterdag 8 oktober 2022

Zandmotorsessie vrijdag 07 Oktober 2022


Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een zw-wind van 5 bft oplopend naar 6 bft, temperatuur 16 °C, regelmatig een miezer bui. Om 13:35 uur werp ik in met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, met een gevlochten hoofdlijn van 08\100 mm met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen haak f31\8 gevuld met een zeepier, kweekzager, of een combinatie hiervan, piramide lood, 190 gram. Na tien minuten volgt de Vercelli Heat Leggering met 20\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting, behalve het lood 160 gram piramide. Hw HvH 13:57 uur (+93 cm), lw 21:43 uur (- 57 cm), (±150 cm).

Al snel blijkt het enorm te stromen ook zit er nog aardig wat "apenhaar" op de lijn maar minder als de vorige sessie. Na twee worpen besluit ik met 1 hengelstok verder te vissen, want de Vercelli stroomt gelijk weg.

De wind neemt toe naar 6 bft en blaast m'n visspullen onder een dikke laag zand, omdat de Hiro hengelstok ook weg stroomt verhoog ik het werpgewicht naar 190 gram geankerd. Dan blijft het even liggen maar met het vuil erbij gaat ook dat aan de wandel.

Ik kijk het nog even aan, maar om 15:00 uur besluit ik op te ruimen om aan andere keer terug te komen  met wat rustiger weer.

Bij het binnen draaien van de Hiro zit er warempel nog een zeebaarsje aan.


Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten