dinsdag 13 september 2022

Zandmotorsessie maandag 12 September 2022

 

Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een zzw-wind van 3 bft met stoten van 4 bft, temperatuur 22 °C, zonnig. Om 14:08 uur werp ik in met de de 4,5 meter Hiro Dream Surf, een gevlochten hoofdlijn van 08\100 mm met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen haak 314\8 ~ f31\8 gevuld met een zeepier, steekzager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood, 160 ~ piramidelood 200 gram. Na tien minuten volgt de Vercelli Heat Leggering met 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting. Lw HvH 12:50 uur (-28 cm), lw 17:00 uur (+129 cm), (±157 cm).

Het is heerlijk weer om het resterende aas van afgelopen wedstrijd op te vissen. Wat ook hier blijkt is dat er erg veel apenhaar rond zweeft in het water. Desondanks dat vang ik om 15:11 uur een bot. 15:22 uur volgt er een duidelijke doorbuiger op de gevlochten lijn en ik draai een doublet van bot en botje binnen.


15:43 uur is het weer raak met een doublet van bot en botje. In middels gaat het harder stromen en moet ik het lood vervangen voor 200 gram, de Vercelli kan maar 160 gram hebben dus dat laten we zo.

Grote plakkaten vuil vormen zich nu bij het binnen draaien en m'n lijn knapt, een spoeltje met 25\100 mm nylon erop en gaan maar weer. 16:13 uur een zeebaarsje.


Als korpsmaatje Paul van Boheemen het strand op stapt, vindt hij bij toeval een stukje van m'n geknapte nylon lijn. Bij het handmatig binnen draaien zit er nog een zeebaarsje aan. Na hoog water gaat de stroming eruit en om 18:44 uur zit er weer een bot aan.


Om 18:50 uur begin ik op te ruimen, toch een leuke nazomer middag zo.

Vis greetz,

Willem
 

 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten