dinsdag 9 augustus 2022

Zandmotorsessie maandag 08 Augustus 2022

 

Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een n-wind van 3 bft oplopend naar 4 bft, temperatuur 21 °C, zonnig. Om 12:00 uur werp ik in met de de 4,5 meter Hiro Dream Surf, 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen met drijvertjes ~ korte wapperlijnen, haak 314\8 ~ ls5013\f6, gevuld met een zeepier, kweekzager, of een combinatie hiervan, tommy lood, 160 gram. Na tien minuten volgt de Vercelli Heat Leggering met een gevlochten hoofdlijn van 08\100 mm met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting. Hw HvH 12:02 uur (+100 cm), lw 17:53 uur (-46 cm), (±146 cm).

Veel gebeurd er niet in het begin, maar met een Noorden wind verwacht ik er niet al te veel van. Wat wel gelijk opvalt is dat er behoorlijk wat vuil zit in de vorm van het ouderwetse apenhaar samen met Iers mos en lichtgroene slierten zeewier.

Ook het aas is er snel af door krabben en garnalen, met zo'n 7 minuten zijn de haken leeg. Toch is het weer lekker relaxed om vanaf het strand te vissen. Verschillende mensen komen even een praatje maken en met mijn uitleg begrijpen ze beter hoe dat zeevissen vanaf het strand in z'n werk gaat. Tenminste dat hoop ik dan :-). 

15:19 uur zit er ondanks een flinke dot vuil een zeebaarsje aan de haak. 16:48 uur volgt er een tweede in de vorm van een botje.


17:00 uur begin ik op te ruimen met twee vissen geen "vetpot" maar toch ff lekker gestaan.

Vis greetz,

Willem




Geen opmerkingen:

Een reactie posten