donderdag 25 augustus 2022

Zandmotorsessie woensdag 24 Augustus 2022

Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een wnw-wind van 2 bft draaiend naar nnw 3 bft, temperatuur 24 °C, zonnig. Om 13:15 uur werp ik in met de de 4,5 meter Hiro Dream Surf, een gevlochten hoofdlijn van 08\100 mm met een nylon tapse voorslag , wapperlijnen met drijvertjes ~ korte wapperlijnen ~verzwaarde afhouders, haak 314\8 ~ f314\10 gevuld met wat rest aas van de wedstrijd van afgelopen zondag, niet meer in super conditie maar goed genoeg om nog een botje te vangen lijkt mij. Het bestaat uit zeepier, kweekzager, of een combinatie hiervan, tommy lood, 140 ~160 gram. Na tien minuten volgt de Vercelli Heat Leggering met 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting. Hw HvH 14:37 uur (+91 cm), lw 19:56 uur (-53 cm), (±144 cm).

In het begin gebeurd er niet veel, maar het weer is lekker. Links van me staat ook een visser en als ik wat later ga vragen of hij al wat gevangen heeft is het antwoord nee.

In het begin is het redelijk visbaar met afentoe wat apenhaar op de lijn, het Ierse mos is niet aanwezig. Naarmate de sessie vordert komt er meer en meer "apenhaar" aan de lijn, om 16:11 uur zit er ook een krabbetje bij. 


Als de stroming erin begint te komen vormen zich grote kluiten "apenhaar" op de lijn, ik vrees deze sessie vangst loos te blijven. M'n buurman links heeft inmiddels al opgeruimd. Als ik aan het aanazen ben en opkijk van m'n viskist zie ik een mooie doorbuiger op de Hiro Dream surf. Bij het binnen draaien zit er om 17:07 uur een zeebaarsje van 38 wedstrijdcentimeters aan de lijn.


Om 17:30 uur is er geen houden meer aan beide lijnen zitten onder het "apenhaar" en de lijnen zijn sterk naar links gestroomd. Ik besluit op te ruimen. Na veel gepluk, trek ik de lijn van de Vercelli Heat Leggering het strand op en tot mijn grote verassing spartelt er aan het uiteinde een zeebaars van 41 wedstrijdcentimeters.


Een mooie afsluiter.

Vis greetz,

Willem






Geen opmerkingen:

Een reactie posten